تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
شیخ الازهر:

تکفیر شیعه غیرمقبول است /ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم

شیخ احمد الطیب گفت: اینکه در شبکه های ماهواره ای مسلمانان شیعه را کافر می خوانند اقدام غیر مقبولی است، این تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دین توجیهی ندارد.
کد خبر: ۱۱۶

  اخبار معاصر: شیخ احمد الطیب شیخ الازهر گفت: اینکه در شبکه های ماهواره ای مسلمانان شیعه را کافر می خوانند اقدام غیر مقبولی است، این تحرکات، از نظر کتاب، سنت و دین توجیهی ندارد.
وی افزود: ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم، بر خلاف شایعات، شیعیان قرآن دیگری ندارند، چرا که اگر اینگونه بود بهترین فرصت برای شرق شناسانی که در پی بهره برداری از فرصت ها هستند فراهم می شده است.

شیخ الازهر ادامه داد:« میان شیعه و سنی اختلافاتی وجود ندارد که منجر به خروج یکی از آنها از اسلام شود بلکه آنچه در این زمینه شاهدیم فقط سوء استفاده های سیاسی از برخی اختلافات است... من اگر به عراق سفر کنم دیداری از نجف خواهم داشت.»

شیخ احمد الطیب گفت:« اولین وظیفه الازهر این است که با وجود اجتهادهای مختلف در جهان اسلام، برای وحدت امت اسلام و وحدت مسلمانان تلاش کند ... من آماده ام به هر مکانی از جهان اسلام به ویژه به نجف سفر کنم.»

وی هشدار داد:« در شرایطی که نیازمند وحدت امت اسلام هستیم اندیشه های گمراه برای فتنه انگیزی در جهان اسلام تلاش می کنند... وحدت از ضروریات امروز است و بدون آن نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم.»


/انتهای پیام

انتهای پیام
منبع: انتخاب
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز