تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

از بازار و اتفاقات بورس چه خبر؟

سید مهدی سدیدی عضو هیأت مدیره شرکت بورس تهران و بهروز خدا رحمی، کارشناس بازار سرمایه با حضور در برنامه در گفتگوی خبری شبکه دو در مورد بورس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴

 

5fae28c71e0df_2020-11-13_10-03 

در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید. 


سید مهدی سدیدی؛ عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران 

بورس صرفا سازمان یا شرکت بورس نیست، اگر بخواهیم بازار بورس را از نظر نهادی تحلیل کنیم جمعیتی بازیگر که همان سهامداران خرد و حقوقی، نهادمالی، شرکت ها بورس و فرا بورس، دولت، سه قوه مجریه مقننه و قضاییه و یک سری قواعد و اصول بازی دارد. 

اکو سیستم بورس؛ مجموعه دارایی های شرکت ها است که 30 الی 35 درصد آن ذیل نظام نفتی، 30 الی 35 درصد در صنعت، 10 الی 12 درصد در بازار پول قرار گرفته می شود. 

روزی که اقبال به سمت بازار سرمایه اتفاق افتاد ارزش بازار یک چهارم نقدینگی کشور بود اما در نقطه اوج بازار، ارزش بازار به چهار برابر نقدینگی کشور تبدیل شد. 

نفس دعوت کردن به بازار سرمایه نسبت به سایر بازار ها کار درستی بوده است اما به گذر زمان نیاز دارد. 

ریزش و صعود بازار همیشه به همین منوال بوده پس این روند جدیدی نیست. 

بازاری که بر اساس سرمایه گذاری بلند مدت برنامه ریزی شده مد نظر ما هست نه کوتاه مدت. 


بهروز خدا رحمی؛ کارشناس بازار سرمایه 

کسی با تشویق وارد بازار بورس نشدند؛ در چند سال گذشته هر زمانی که سیاستمدارن اعلام کردند فلان سرمایه جذاب است مردم خلاف آن عمل کردند؛ درنتیجه من فکر نمی کنم کسی با دعوت وارد بورس شده باشد. 

معاملات روزانه در همه جای دنیا در اختیار مدیر و نهاد ناظر است، این ها هستند که تعیین می کنند امروز این معامله باشد، فردا نباشد. 

اگر کسی در سرمایه گذاری بورس حرفه ای نیست نباید افق های یک ساله را برای سرمایه انتخاب نکنند. 

شایعه ای در بازار بورس اتفاق افتاده است که دولت می خواست برای کسر بودجه خود منابعی را از بازار سرمایه جذب کند  و حال که این منابع را جذب کرده دیگر بورس را رها کرده است، با وجود اینکه وزیر اقتصاد اعلام کرده شرکت های دیگر را وارد بازار سرمایه می کند این شایعه به طور کامل تکذیب می شود. 

پایان پیام/ 

 

 

منبع: خبرنیوز 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز