تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
نخست‌وزیر پاکستان:

برای به رسمیت شناختن اسراییل تحت فشار هستم

نخست‌وزیر پاکستان گفت تحت فشار است تا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد اما اسلام‌آباد تا زمانی که حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین که دهه‌ها به طول انجامیده انجام نشود، این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۱۱۶۸۲


 

در حال درج تصویر... 

به گزارش معاصر،  "عمران ‌خان" در مصاحبه با یک شبکه محلی از نام بردن کشورهایی که برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی او را تحت فشار گذاشته‌اند، امتناع کرد. 

طی این مصاحبه مجری به منظور دریافت پاسخی روشن، پرسید: کشورهایی که شما را تحت فشار گذاشته‌اند، کشورهای مسلمان یا غیرمسلمان هستند؟ 

خان در پاسخ گفت: این سؤال را رها کنید. چیزهایی هستند که ما نمی‌توانیم بگوییم. ما روابط خوبی با این کشورها داریم. 

امارات متحده عربی و بحرین اخیراً روابط دیپلماتیک و اقتصادی با تل‌آویو ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر کشورهای خلیج فارس هم در حال سنجیدن گزینه‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. 

خان در حالی که به وابستگی اقتصادی دیرینه اسلام‌آباد به کشورهای غنی از نفت خلیج‌فارس، به ویژه عربستان سعودی و امارات متحده عربی اشاره می‌کرد، گفت: اجازه دهید از لحاظ اقتصادی روی پای خودمان بایستیم، بعد این سؤال‌ها را بپرسید. 

با این حال وی این را روشن ساخت که در موضع خود نسبت به، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، تردیدی ندارد. 

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: من در موضع خود نسبت به این مسئله تردیدی ندارم، مگر اینکه راه‌حل عادلانه‌ای وجود داشته باشد که رضایت فلسطینی‌ها را جلب کند. 

خان با اشاره به "محمد علی جناح"، پدر مؤسس پاکستان که مکرراً از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی امتناع کرده بود، گفت که اسلام‌آباد در مقابل فلسطین، دنباله‌روی جناح است. 

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی نفوذ عمیقی در آمریکا دارد و ایالات متحده هم از دیگر کشورهایی است که ما را برای به رسمیت شناختن این رژیم تحت فشار گذاشته است. 

وی تأکید کرد: این فشار به خاطر تأثیر عمیق رژیم صهیونیستی در آمریکا است. در واقع این تأثیر در دوره ترامپ خارق‌العاده بود. 

مسئله واقعی برای بایدن، نه افغانستان بلکه رژیم صهیونیستی است 

نخست‌وزیر پاکستان در پاسخ به مجموعه‌ای از سؤالات درباره روابط آینده اسلام‌آباد با دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا با اشاره ویژه به افغانستان، گفت که تغییری در سیاست جاری واشنگتن در قبال افغانستان- که هدفش پایان دادن درگیری خونین ۱۹ ساله در این کشور چندپاره از جنگ از طریق یک راه‌حل سیاسی است- وجود نخواهد داشت. 

وی اظهار کرد: افغانستان مسئله اصلی نیست. مسئله اصلی رژیم صهیونیستی است. باید دید که بایدن چطور با این رژیم برخورد می‌کند؛ آیا سیاست‌های ترامپ را تغییر می‌دهد یا دنباله‌روی همان سیاست‌ها است. 

وی خاطرنشان کرد: درباره سیاست بایدن در مورد اسرائیل، ایران و کشمیر مطمئن نیستم اما اطمینان دارم در سیاست واشنگتن در قبال افغانستان، تغییری به وجود نخواهد آمد. دموکرات‌ها هم می‌خواهند نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کنند. 

گزینه‌های هند در مورد کشمیر تمام شده است 

خان در مورد درگیری کشمیر معتقد است تصمیم جنجالی دهلی نو مبنی بر از بین بردن وضعیت نیمه-مستقل دیرینه این منطقه مورد مناقشه در اوت سال گذشته، جنبش آزادی و احساسات ضدهندی در این دره را تقویت کرده است. 

وی استدلال کرد: گزینه‌های هند بعد از اقدام ۵ اوت ۲۰۱۹، تمام شده است. این کشور شرایط را به نقطه‌ای رسانده که هیچ‌کس در دره کشمیر نمی‌تواند به سیاست طرفدار هند ملحق شود. حتی متحدان سنتی هندی‌ها هم آن‌ها را رها کرده‌اند. 

خان ضمن ستایش نیروهای آذربایجان بابت آزاد کردن سرزمین‌های کلیدی قره‌باغ، گفت: آن‌ها شجاعت مثال‌زدنی نشان داده‌اند. 

وی اظهار کرد: اختلافی بر سر قره‌باغ نبود. تمام جهان قره‌باغ متعلق به آذربایجان را به رسمیت می‌شناسدآذربایجانی‌ها فقط مناطق خود را پس گرفتند. 

پایان پیام/ 

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز