تهران ۶.۹۹° كمينه ۶.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
۲۶ آبان ۹۹؛

عقب‌نشینی قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی

دلار آمریکا، امروز (دوشنبه - ۲۶ آبان ۹۹) در صرافی‌های بانکی با ادامه روند کاهشی خود، ۱۰۰ تومان دیگر ارزان شد و به ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
کد خبر: ۱۱۷۴۶
ساعت ۱۳ امروز در جریان معاملات در صرافی‌های بانکی، همچنین قیمت خرید دلار با کاهش همراه بود و ۲۴ هزار و ۸۰۰  تومان تعیین شد.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شد.

 قیمت دیروز هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی برای خرید ۳۰ هزار و ۳۰۰  تومان و برای فروش ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد.

در سامانه سنا نیز در معاملات دیروز (یکشنبه) هر دلار با نرخ میانگین ۲۵ هزار و ۸۱۶ تومان و هر یورو با نرخ ۳۰ هزار و ۲۸۷ تومان معامله شد.

علاوه بر این، در سامانه نیما نیز در روز معاملاتی گذشته حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۶۳۲ تومان و برای حواله دلار قیمتی اعلام نشد.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسان بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

به گزارش ایرنا، بررسی قیمت‌گذاری دلار و یورو در صرافی‌های مجاز سطح کشور نشان از تداوم روند کاهشی نرخ ارز دارد. به گونه ای که در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، به قیمت  ۲۴ هزارو ۸۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۲۵ و۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار به فروش می رسد.

اگرچه در اوایل آبان نرخ دلار به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید اما از اواسط آبان سیر نزولی قیمت‌ها آغاز شد و همچنان ادامه دارد، به‌طوری که دلار از ۳۰ هزار تومان در ۱۴ آبان ماه به ۲۵ هزار و۹۰۰ تومان در ظهر امروز رسید.

بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که کاهش ریسک‌های برون‌زا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی در راستای سیاست‌های بانک مرکزی در جهت مدیریت نوسانات نرخ ارز، تثبیت شده تا فضای هیجانی و التهابی از بازار ارز فاصله بگیرد و نرخ دلار و سایر ارزها، به تدریج بر مبنای متغیرهای اقتصادی تعیین شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز