تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

سومین روز سبزپوشی بازار سرمایه

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۶ هزار و ۳۹۰ واحد مواجه شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۷
پس از ریزش‌های پیاپی شاخص بورس در هفته گذشته، در سه روز گذشته بازار سرمایه شاهد روند رو به رشد بوده است.

در پایان معاملات امروز نیز ، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۶هزار و ۳۹۰ واحد به رقم یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۴۸ واحد رسید، اما شاخص کل بورس با رشد ۵۳۳ واحد به رقم ۳۷۰ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز به بیش از ۴ میلیون و ۸۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۹.۶ میلیارد سهام و حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۸۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

معامله‌گران امروز در بورس تهران و فرابورس ایران در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند که نشان‌دهند روند رو به رشد ارزش معاملات و رسیدن  بازار و اکثر سهام به ارزش واقعی است .

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده که حکایت از رشد دارد، گرچه میزان رشد شاخص‌ها یک تا ۲ درصد بوده است به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی و ارزشی هر کدام ۱.۳ درصد رشد کرده‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام ۰.۱۴ درصد رشد داشتند.

شاخص آزاد شناور امروز ۱.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۲ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس تنها ۰.۱ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز شامل ملی مس، فولاد مبارکه اصفهان،‌ ایران‌خودرو، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت تهران بوده‌اند.

نمادهای پر تراکنش در بورس تهران امروز شامل ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بهساز کاشانه تهران، تأمین سرمایه امین و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل افزایشی بوده، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۵۷ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۹۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و ۹۴ هزار میلیارد تومان شد. امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۱میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۶ هزار معامله و به ارزش ۴۵۷۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صبا تأمین، پتروشیمی مارون، مدیریت انرژی امید تابان حور، هلدینگ معدنی خاورمیانه و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایش در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل سرمایه‌گذاری پویا، برق و انرژی پیوندگستر پارس،‌پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک و پلیمر آریا ساسول بوده‌اند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بورس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز