تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

سوئد تجمع بیش از ۸ نفر را برای مهار کرونا ممنوع کرد

سوئد، کشوری که به اتخاذ سیاست‌های کمتر سختگیرانه‌ در برابر کرونا در بین کشورهای اروپایی مشهور است برای نخستین بار اعلام کرد که مراسم عمومی با حضور بیش از هشت نفر در این کشور ممنوع است.
کد خبر: ۱۱۷۶۲
این تصمیم دولت سوئد از حدود هشت روز دیگر و برای مدت یک ماه اجرا می‌شود.

اعمال این محدودیت جدید پس از افزایش شدید شمار مبتلایان به کووید-۱۹ اتخاذ شده است. از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا تاکنون، برگزاری اجتماعات در سوئد بسته به شرایط به حداکثر ۵۰ تا ۳۰۰ نفر محدود بود. همچنین ماسک زدن در سوئد اجباری نیست.

استفان لوون، نخست وزیر سوئد روز گذشته (دوشنبه) با اعلام این خبر از شهروندان این کشور خواست تا دیگر به باشگاه‌ ورزشی و کتابخانه‌ نروند و شام و دورهمی و جشن را هم تعطیل کنند.

براساس آخرین آمار اداره بهداشت سوئد که روز جمعه منتشر شد، در روزهای گذشته ۶۰۰۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور شناسایی و ۴۲ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت شده است.

از ماه مارس سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۷۷هزار نفر در سوئد به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۶۴ نفر جان خود را به علت ابتلای به کووید-۱۹ از دست داده‌اند. بیشتر قربانیان، ساکنان خانه‌های سالمندان بوده‌اند.

سوئد برخلاف بیشتر کشورهای جهان آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را به‌شکل روزانه منتشر نمی‌کند.

به گزارش یورونیوز، از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا سوئد برخلاف بسیاری دیگر از کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اروپایی، سیاست تعطیلی و قرنطینه عمومی را در پیش نگرفت. باوجود تشویق دورکاری، رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی، زندگی عادی از ماه مارس گذشته تا کنون در این کشورِ ۱۰ میلیون نفری ادامه دارد.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز