تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

محدودیت‌های تهران سراسری است یا منطقه‌ای؟ | قرنطینه‌شدن افراد ناقل و بیماران کرونا در هتل‌ها چقدر جدی است؟

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: طرح جدید محدویت‌های کرونایی برای کل تهران اجرا می شود. نه اینکه به صورت منطقه‌ای متفاوت باشد.
کد خبر: ۱۱۷۷۴
نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: طرح جدید محدویت‌های شدید که دیروز توسط دولت به تصویب رسید، از شنبه یکم آذر به صورت کامل در تهران هم اجرا می‌شود و ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها ازجمله شهر تهران کنترل خواهد شد.

توکلی با اشاره به اظهارات استاندار تهران مبنی بر اینکه بر اساس تست‌های pcr و میزان بستری‌های بیمارستانی، محدودیت‌های منطقه‌ای اعمال می‌شود، بیان کرد: اینها همان محدودیت‌های سه مرحله‌ای است. محدودیت‌ها بر اساس شرایط به سه قسمت تبدیل شده که قبلا چهار مرحله بود و الان بخش سفید حذف شد.

وی افزود: الان وضعیت نارنجی، قرمز و بحرانی داریم که اگر شرایط پیچیده باشد، محدودیت‌های حداکثری اعمال می‌شود. گروه‌های شغلی یک عملا مجوز کار می‌گیرند و یک‌سوم از کارکنان سر کار می‌روند. به علاوه‌ مشاغل امدادی هم کار می‌کنند و این موضوع برای کل تهران اجرا می شود و نه اینکه به صورت منطقه‌ای متفاوت باشد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در رابطه با تبدیل برخی هتل‌ها به نقاهتگاه‌ بیماران کرونایی هم توضیح داد: مشکلی که ما داشتیم، این بود که وقتی فردی مثبت می‌شود و درگیر بیماری است، باید مدتی را در جایی بماند و قرنطینه شود و دوره نقاهت خود را آنجا طی کند. چون در منزل اطرافیان مثل پدر، مادر و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، در ریسک ابتلا هستند. از همین رو فرد ناقل می‌تواند چند روزی را که علائم دارد یا ناقل است، در نقاهتگاه‌هایی بماند که ما تعبیه می‌کنیم. چون گاهی بیماری در حدی هم نیست که به بیمارستان مراجعه کند. البته هنوز مصوبه یا دستورالعملی برای این موضوع داده نشده است.

وی در مورد اجرایی شدن این پیشنهاد و هزینه‌ آن گفت: اگر طرح اجرایی شود، به صورتی برنامه‌ریزی می‌شود که بیمار هزینه قابل توجه‌ای پرداخت نکند.

هتل‌ها نقاهتگاه بیماران کرونا می‌شوند
توکلی در مورد پیش‌بینی شرایط کرونا در سال آینده و ساخت واکسن هم بیان کرد: به هر حال احتمال این موضوع که سال آینده شرایط معمولی باشد، وجود دارد. البته فعلا همه اینها در حد گمانه‌زنی است، اما آن چیزی که به نظر می‌رسد قاعدتا در ۵ تا ۶ ماه آینده واکسن به مرحله قابل توجهی می‌رسد که بتواند در دسترس قرار بگیرد.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در مورد واکسن تولید داخل گفت: قاعدتا وقتی این اتفاق بیفتد، برای واکسن ساخت داخل هم وضع به همین صورت است‌.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز