تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
در دانشگاه شهیدبهشتی محقق شد؛

ساخت دستگاهی برای جوانسازی پوست به صورت غیرتهاجمی

محققان در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی موفق به طراحی و ساخت جوانسازی پوست شدند که به صورت غیرتهاجمی عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۹
هانیه مهدیان مؤمن، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه استفاده از LED‌ها برای رفع مشکلات پوستی به تازگی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ما پوشانه‌ای برای جوانسازی پوست ساخته‌ایم که در آن با استفاده از نور کم توان LED علاوه بر اینکه شرایط درمان خانگی فراهم می‌شود، فرد را از مراجعه به پزشک برای تشخیص اولیه و نیز تشخیص روند درمان بی‌نیاز می‌سازد.

وی با بیان اینکه بدین واسطه هزینه به مقدار بسیار چشمگیری کاهش می‌یابد، بیان کرد: این نور هیچ گونه خطری اعم از کوتاه مدت یا بلند مدت و نیز تنظیمات ویژه برای انواع پوست‌ها ندارد. همچنین می‌توان گفت درمان با این دستگاه غیرتهاجمی دوره نقاهت ندارد و روی شاخص کیفیت زندگی نیز بی‌تأثیر است.

آیا RF مؤثر است؟

مهدیان گفت: فوتونیک یا همان نورشناسی از رشته‌های جدید دانشگاهی در ایران است که با وجود کاربردهای بسیار زیادی که در قسمت‌های مختلف صنعت دارد، سهم بازار کوچکی دارد. به دلیل تکنولوژی بالایی که اصولاً دستگاه‌های تولیدی مرتبط با این رشته دارند، تولید دستگاهی با مخاطب عام و اشتغالزایی در این حوزه بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه در این شرکت دانش بنیان که از سال ۹۷ در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر شده ایم توانستیم دستگاهی برای جوانسازی پوست تولید کنیم، بیان کرد: این دستگاه در عین سادگی بازار بزرگی دارد که از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به نداشتن مشابه داخلی و دارا بودن قیمت تمام شده پایین‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی خود اشاره کرد.

مؤمن عنوان کرد: روشی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد در مقایسه با روش‌های جوانسازی مانند بوتاکس، تزریق ژل و کشیدن پوست، غیر تهاجمی محسوب می‌شود؛ این روش در مقایسه با مصرف کرم‌های جوانسازی به دلیل مصرفی نبودن، به صرفه‌تر است و روی طراحی آن برای مطابقت با مدل صورت ایرانی‌ها کار شده و کاربرپسندتر است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز