تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹

واحدهای تحت تملک شبکه بانکی تعیین تکلیف می‌شوند

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام‌کرد: وضعیت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی تا حصول نتیجه نهایی با اهتمام جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۹۴
معدن و تجارت، «بابک دین‌پرست» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها وظیفه رسیدگی و پیگیری مشکلات تولیدی را بر عهده دارند و اگر مشکلات واحدی در سطح استان‌ها رفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ملی و استانی بررسی می‌شود.

وی درباره اهداف و برنامه های سال جاری، گفت: سه هدف مهم برای امسال در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تعیین و ابلاغ شده که شامل تعیین‌تکلیف واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، احیاء و راه‌اندازی واحدهای راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تعیین تکلیف معادن حبس شده است.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اضافه‌کرد: امسال در نظر داریم تا از حدود ۹ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ۲ هزار واحد را احیاء کرده و به چرخه تولید بازگردانیم که در این زمینه سهمیه هر استان ابلاغ شده است.

وی در خصوص واحدهای تحت تملک شبکه بانکی نیز گفت: برپایه آمار وزارت اقتصاد و بانک مرکزی یک‌هزار و ۷۱۸ واحد تحت تملک بانک‌هاست که بر اساس تازه‌ترین آمارها، این رقم در حوزه صنعت و کشاورزی به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد رسیده است که این واحدها را ۱۸ بانک تملک کرده‌اند.

دین‌پرست بیان‌داشت: با وجود دستورات مؤکد رییس‌جمهوری و معاون اول رییس‌جمهوری و پیگیری‌های دستگاه قضا، تعداد واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بسیار بالاست که این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

این مسوول گفت: در این جلسه مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی آمار واحدهای تحت تملک شبکه بانکی را تکمیل و نهایی کند و بانک مرکزی نیز آمار مربوط به تعداد واحدهای تحت تکلف سایر بانک‌ها را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: مقرر شد اگر تا دهم آذرماه مصوبه‌های مورد نظر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای اجرای دستورات رییس‌جمهوری و معاون اول رییس‌جمهوری اجرایی نشود، همه مسوولان مربوطه به دستگاه قضا معرفی خواهند شد.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور درباره معادن راکد نیز گفت: از حدود ۱۲ هزار و ۸۸ معدن موجود کشور، نزدیک به چهار هزار و ۱۸۱ مورد (۳۴ درصد) راکد است که مقرر شده امسال یک‌هزار و ۲۰ معدن طبق دستور رییس‌جمهوری به چرخه تولید بازگردانده شود.

وی افزود: با احیاء و فعال‌سازی معادن و بازگشت آنها به چرخه تولید در حدود ۸۸۸ هزار شغل جدید ایجاد می شود که ۱۱۱ هزار مورد آن به صورت اشتغال مستقیم خواهد بود.

دین‌پرست، ایجاد پنجره واحد برای رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی را ضروری دانست و گفت: راه اندازی مراکز رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در همین راستا بوده است که این مراکز با همکاری و تعامل وزارت صمت و کشور در دو هفته گذشته در هر ۳۱ استان کشور راه اندازی شد.

تصمیمات ستاد تسهیل برای گروه صنعتی بوذرجمهور

وی در مورد پرونده گروه صنعتی بوذرجمهور گفت: وزیر کشور برای پیگیری مشکلات این گروه صنعتی تأکید کرد و این پرونده در جلسه امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه سه تصمیم مشخص برای پیگیری این پرونده در این ستاد گرفته شده، افزود: مقرر شد که پرونده این شرکت در سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه‌کرد: همچنین مقرر شد سازمان امور مالیاتی حداکثر در مدت یک ماه به پرونده مالیاتی این شرکت به صورت کامل رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوم شهریور ماه امسال در ارتباط تصویری با اعضای هیات دولت فرمودند: «برای شناسایی و برطرف کردن موانع تولید کارگروهی سوی روسای سه قوه تشکیل شده و به صورت شبانه‌روزی کار کند، زیرا تولید در بخش اقتصاد از همه چیز مهمتر است.»
انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز