تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
علارغم چالش های موجود برای واردات مواد اولیه

کمبود روغن‌نباتی در بازار نداریم

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح وضعیت تولید روغن در سال جاری بیان کرد: روند تولید با توجه به آمارهای اعلامی، مناسب بوده و بازار نباید کمبودی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۸۳
«مهدی صادقی‌نیارکی»، در نشست با اعضای انجمن صنایع روغن‌نباتی با تاکید بر ضرورت تداوم تولید مناسب روغن مورد نیاز صنف و صنعت و خانوار، ضمن قدردانی از اقدامات دولت و انجمن صنفی روغن‌نباتی برای تامین نیاز بازار در ماه گذشته، خواستار اتخاذ تمهیداتی برای افزایش ذخایر مورد نیاز صنایع روغن‌نباتی شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، ضرورت تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت که از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان این بخش است را مورد تاکید قرار داد.

وی، ضمن بررسی مهمترین چالش‌های پیش روی این صنعت، بر تسریع در تامین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تاکید کرد.

در این نشست مقرر شد: پیشنهادات این تشکل تخصصی برای تامین مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز برای واردات روغن خام مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست با تاکید بر ضرورت تامین مواد اولیه و اتخاذ تمهیداتی برای تامین ارز توسط بانک مرکزی، موضوعات مربوط به حمل و نقل مواد اولیه از بنادر جنوبی و راهکارهای لازم با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور تسریع در انتقال مواد اولیه به واحدهای تولیدکننده روغن نباتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، به گفته مسوولان ستاد تنظیم بازار، طی روزهای اخیر ۱۴۰ هزار تن روغن مایع خوراکی و جامد بخش صنف و صنعت از محل ذخایر استراتژیک کشور تامین شده است.

همچنین با هماهنگی بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۲۰ هزار تن از روغن بخش خصوصی نیز در حال ترخیص است که با انجام این اقدامات، طی یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز