تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
معاون آب و آبفای وزیر نیرو:

بهره‌برداری ۶۰ تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان دولت دوازدهم

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از صفحه‌های اجتماعی نوشت: ۶۰ واحد تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان دولت «تدبیر و امید» به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۹۱۰
«قاسم تقی‌زاده خامسی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: درباره ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای انجام شده است.

وی ادامه‌داد: در ابتدای انقلاب فقط چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها وجود داشت، در حالی که اکنون به ۲۳۵ واحد رسیده که ۶۵ واحد آن در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نوشت: علاوه بر آنها، ۶۰ واحد تصفیه‌خانهدیگر نیز در برنامه است که تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی افزود: در شهر تهران نزدیک به هفت هزار کیلومتر که ۸۵ درصد شبکه فاضلاب است، اجرایی شده است.

وی اضاه‌کرد: همکاران تلاش می‌کنند تا بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب تهران با ظرفیت ۵۲۹ مترمکعب در روز نیز در جنوب تهران ۱۸ ماه زودتر از برنامه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران نوشت: این تصفیه‌خانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر  از جمعیت شهر تهران را پوشش می‌دهد و بخشی از پساب آن در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز قرار خواهد گرفت.

تقی‌زاده خامسی افزود: دسترسی به موبایل دو برابر سرویس بهداشتی، سازمان ملل متحد را بر آن داست تا ۱۹ نوامبر هر سال را به روز «توالت» نام‌گذاری کند و امیدوار است تا دسترسی به سرویس بهداشتی برای جهانیان را تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

وی نوشت: هرچند از سال ۲۰۱۳ که این روز تصویب شده، وضعیت بهبودیافته است، اما هنوز نیمی از جمعیت جهان به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی ندارند درحالی که ۸۵ درصد جمعیت جهان دارای تلفن همراه هستند.

معاون وزیر نیرو ادامه‌داد: همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بیش از دو میلیارد نفر از مردم جهان از سیستم فاضلاب بهره‌مند نیستند.

تقی‌زاده خامسی نوشت: نامگذاری روز توالت ممکن است موجب تعجب شود، اما قبل از آن در ایران ساخت چشمه‌های توالت‌های بین راهی و روستایی توسط متمولان سنتی حسنه بوده که بخشی از ثروت خود را در زمان حیات یا بعداز آن  منظور می‌کرده‌اند.

وی اضافه‌کرد: سنتی که به‌طور قطع ریشه بهداشتی داشته است، زیرا در هر گرم فضولات انسانی یک میلیون باکتری، ۵۰ نوع بیماری و ۱۰ میلیون ویروس وجود دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز