تهران ۲۶.۵۱° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
هشدار جدی متخصصان به مردم

پروتکل های بهداشتی را بعد از منفی شدن تست کرونا ادامه دهید

متخصصان و پزشکان هشدار دادند منفی بودن نتیجه آزمایش کرونا به این معنا نیست که می‌توان بدون رعایت نکات ایمنی مانند فاصله‌گذاری، استفاده نکردن از ماسک و قرنطینه به فعالیت‌های اجتماعی پرداخت.
کد خبر: ۱۱۹۶۹
به گزارش معاصر به نقل از پایگاه خبری مدیکال ساینس، بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند در صورت منفی بودن پاسخ آزمایش کرونا می‌توانند بدون رعایت تدابیر ایمنی با اعضای خانواده و دوستان خود معاشرت کنند. اما به گفته متخصصان، این تصور کاملا اشتباه است.

مهم ترین علت این است که آزمایش کرونا تنها در خصوص میزان ویروس موجود در بدن شخص در یک نقطه مشخص از زمان، اطلاعاتی را به دست می‌دهد. بنابراین ممکن است شخص آلوده به ویروس باشد، اما تعداد ویروس‌های موجود در بدن وی برای مثبت بودن آزمایش، کافی نباشد.

همچنین ممکن است شخص، پس از انجام آزمایش به ویروس آلوده شود. علاوه بر این، آزمایشات تشخیصی کرونا فاقد دقت ۱۰۰ درصدی هستند. بنابر این حتی اگر نتیجه آزمایش کرونا برای تمام مدعوین یک مهمانی قبل از شرکت در آن منفی باشد، نمی‌توان گفت ریسک ابتلا به کووید ۱۹ در این مهمانی از بین رفته است.
به گفته محققان آزمایش کرونا تنها در صورتی کاملا مفید است که پاسخ آن مثبت باشد و شخص بداند که باید خود را در منزل قرنطینه کند اما پاسخ منفی برای ترک تدابیر ایمنی کافی نیست و اساسا نمی‌تواند مبنایی برای تغییر رفتارهای اجتماعی باشد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.
شرکت مدرنا، که یک شرکت آمریکایی است هم روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نیز اعلام کرد که چهار شرکت ایرانی، مراحل پیشرفته فاز یک و دو را در زمینه تولید واکسن کرونا  طی کرده‌اند و طی دو هفته آینده وارد فاز انسانی خواهند شد. همه این حرکت‌ها مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی است و گام به گام با تایید کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پیش خواهد رفت و قبلا نیز به صورت مکتوب، این موارد را به اطلاع آنها رسانده‌ایم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آزمایش کرونا منفی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز