تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
اصولگرایان کارزار انتخاباتی را از اردوگاه خودی کلید زدند

سعید محمد، وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می‌شود؟

سعید محمد؛ چهره‌ای نه چندان آشنا برای توده‌های مردم ولی دارای شخصیتی منحصر به فرد که ممکن است از او چهره‌ای سیاسی در قد و قامت نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده بسازد. بسیاری از اصولگرایان معتقدند او همان جوان حزب‌اللهی می‌تواند باشد که رهبر معظم انقلاب در توصیه به جوانان از آنها خواسته بود دنبال گزینه‌هایی چنین برای مسئولیت دولت آینده باشند.
کد خبر: ۱۱۹۸۹
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر، هنوز چند ماهی به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باقیمانده اما دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا از هم اکنون گزینه‌های مد نظر خود را برای آمدن به کارزار انتخابات برانداز و بررسی می‌کنند.
سعيد محمد، فمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نام يكي از گزينه‌هاي احتمالي اصولگرايان براي تصدي كرسي رياست‌جمهوري ايران در انتخابات 1400 است.
انتخاباتي كه تا همين چندي پيش تصور مي‌شد باتوجه به نارضايتي‌هاي سياسي و اقتصادي ايرانيان همچون انتخابات اسفندماه 98 مجلس يازدهم با مشاركت حداقلي مردم برگزار شود ولي پيروزي جو بايدن در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا از يك‌سو و افزايش احتمال بازگشت واشنگتن به توافقنامه هسته‌اي، موسوم به برجام و طرح موضوع احتمال لغو بخشي از تحريم‌هاي اقتصادي ايران و بازگشت اموال بلوكه شده به تهران، سبب شده تا مجددا احتمال مذاكره ايران با امريكا تقويت شود.
اين موضوع يعني اصولگرايان كه به‌طور سنتي مخالف مذاکره به شمار مي‌روند، در مقابله طيفي به اصطلاح ميانه‌رو قرار بگيرند كه توانايي چانه‌زني با بخش‌هايي از حاكميت براي بازگشت تهران و واشنگتن به ميز مذاكره را داشته باشند و اين يعني احتمالا در آينده نه چندان دور زد و خوردهاي انتخاباتي ميان اصولگرايان تندرو و ميانه‌رو و تاحدودي نيز اصلاح‌طلبان تشديد خواهد شد.
زد و خوردهايي كه سعيد محمد را هم نيز بي‌نصيب نخواهد گذاشت؛ چنانكه او حالا به ‌واسطه آنچه از سوي رسانه‌هاي اصولگرا ارتباط با يك «مفسد اقتصادي» خوانده شده، با انتقاداتي در نوع خود تند و تيز مواجه شده است.
روزنامه اعتماد گزارش کرد: يك كانال تلگرامي، موسوم به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» انتقاداتي را نسبت به امضاي توافقنامه ميان «قرارگاه خاتم‌الانبيا و گروه مالي گردشگري براي توسعه فولاد بناب آذربايجان شرقي» مطرح كرد. انتقادهايي كه هدف‌شان سعيد محمد به عنوان فرمانده اين قرارگاه بود.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه حدود يك هفته پيش خبر امضاي توافقنامه‌اي ميان «محمد» و «مهدي جهانگيري»، برادر معاون اول رييس‌جمهوري كه با سروصداهاي فراوان از سوي اصولگرايان به عنوان «مفسد اقتصادي» معرفي شده بود، رسانه‌اي و اتفاقا بدون هيچ كم و كاست در رسانه‌هاي جريان اصلي اين جناح سياسي منتشر شد.
بر اساس اين خبر، توافقنامه‌اي به ارزش 20 هزار ميليارد تومان ميان «محمد» و «جهانگيري» به امضا رسيده كه روز گذشته كانال تلگرامي «سپاه پاسداران» در اين باره نوشت: «آقايان تكليف ما را روشن كنيد؛ جهانگيري مفسد اقتصادي هست يا نيست؟ اگر مفسد است چرا چند سال پرونده متوقف است و آزادانه با خاتم توافقنامه مي‌بندد؟ اگر مفسد نيست علنا اعلام كنيد و بگوييد ما اشتباه كرديم يك كارآفرين و توليدكننده و فعال اقتصادي را چند ماه زندان كرديم و آبرويش را برديم!»
اين يادداشت به قلم «مهدي مدرسيان»، يكي از فعالان رسانه‌اي استان خوزستان بود كه از قرار معلوم نزديكي‌هايي به طيف موسوم به «عدالت‌خواه» دارد، در كانال تلگرامي «سپاه پاسداران» منتشر و ساعاتي بعد حذف شد اما اين پيام هنوز در گروه‌ها دست به دست چرخانده مي‌شود.
به نظر مي‌رسد طيفي از اصولگرايان براي فضاسازي به ‌منظور پيروزي كانديداي مورد نظر خود در رقابت درون‌گروهي و پشت پرده اصولگرايان در حال تلاشند و سعيد محمد به يكي از اهداف مدنظر آنان تبديل شده است. هدفي كه اگرچه حضور يا عدم حضورش در انتخابات را به صراحت تاييد يا تكذيب نكرده ولي باتوجه به فعاليتش در يكي از نهادهاي سپاه پاسداران، در صورت صحت خبر نهي منصوبان رهبري از حضور در انتخابات، بعيد نيست در هفته‌هاي آتي مجبور به انتخاب ميان پست خود يا انتخابات شود؛ هرچند كه او مستقيما منصوب رهبري به شمار نمي‌رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز