تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

همچنان دورهمی های خانوادگی ادامه دارد

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از شهروندان تهرانی تقاضا کرد که در این شرایط کرونایی از حضور در دورهمی های خانوادگی به شدت اجتناب کنند و گفت: این دورهمی ها به شدت کانون ابتلا به بیماری است و باید از حضور در این گروه مراسم خودداری کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۵
وی با بیان این که کودکان معمولا فاقد علایم بیماری اما ناقل کرونا هستند، یادآور شد: تجمعات خانوادگی به گونه ای است که معمولا کودکان در کنار افراد مسن حضور دارند، این کار می تواند موجب افزایش ابتلا به بیماری و در نهایت مرگ و میر سالمندان شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: یکی از دلایل افزایش مرگ و میر گروه های پرخطر می تواند حضور در این گونه مراسم باشد. جمعیت پرخطر با حضور در دورهمی های خانوادگی در معرض بیماری قرار می گیرند.

زالی افزود: اخیرا مقاله ای در مجله نیچر منتشر شده که نشان می دهد، هر اقدام اجتماعی چه مقدار می تواند  در ایجاد مخاطره می تواند نقش داشته باشد و آنها را رده بندی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در رده اول این بررسی تجمعات کوچک و متوسط قرار گرفته اند که دورهمی ها در زمره این موضوع قرار می گیرد.

نشریه علمی نیچر با انتشار مقاله ای در موضوع عوامل موثر بر کنترل بیماری کرونا به مهم ترین اقدامات و فعالیت های موثر در پیشگیری از شیوع این بیماری پرداخت که بر این اساس تعطیلی دورهمی های خانوادگی با ۸۳ درصد، تعطیلی مراکز آموزشی با ۷۳ درصد و کنترل مرزها با ۵۶ درصد، در صدر این فهرست قرار گرفتند.

قرنطینه شهرها و کشورها نیز در رده ششم جدول با تاثیر ۲۵درصدی در کاهش شیوع کرونا برآورد شده است.

زالی باردیگر به مردم توصیه کرد که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عروسی یا عزاداری پرهیز کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته به خبرنگار ایرنا اعلام کرد : مهمترین اقدام پرهیز از تجمع و دورهمی‌هاست زیرا ۵۱ درصد بستری بیماران به علت دورهمی های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چند روز پیش در برنامه تیتر امشب صدا و سیما گفت: دورهمی ها یکی از عوامل اصلی ابتلای مردم به کروناست و ۳۱ درصد ابتلاها در برخی شهرها و ۵۰ درصد ابتلاها در برخی شهرهای دیگر بر اثر دورهمی ها ایجاد شده است.

 علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم چند روز پیش اعلام کرد که  مهم‌ترین عامل ابتلا به کرونا همین دورهمی‌های خانوادگی است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز