تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
بعد از ١٠ سال وقفه و انتظار

راه اندازی دوباره خط تولید لوکوموتیو در واگن پارس

با حمایت وزیر راه و شهرسازی نخستین لوکوموتیو در شرکت واگن پارس با عنوان «لکوموتیو پارس 33» پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۲۱۰۸
"سعید رسولی" امروز سه‌شنبه در مراسم ورود ناوگان ریلی جدید تولید داخل، افزود: با حمایت وزیر راه و شهرسازی در این مرحله ۷۰ دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می‌شود.

وی بیان‌داشت: امسال در مجموع تاکنون ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی شده و ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر را از نظر کمی و کیفی ارتقاء داده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ارزش کل ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل یاد شده را یک‌هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد رشد ورود ناوگان داشتیم.

 وی ادامه‌داد: امروز همچنین خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک پس از ۱۰ سال تعطیلی مجدد راه‌اندازی شد که با توجه به شیوع کرونا و مشکلات فعالیت‌های اقتصادی، امیدبخش است.

رسولی اضافه‌کرد: در راستای حمایت از تولید داخل، سازوکاری در شرکت راه‌آهن ایجاد شد که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است.

وی افزود: ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شده و  با ساخت بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی، از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

به گفته این مقام مسوول، امروز نخستین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس ۳۳ تحویل می‌شود و سفارش ۱۰ دستگاه لکوموتیو به این شرکت داده شده است.

معاون وزیر راه گفت: در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات تولید داخل تقسیم می‌شود و سفارش‌گذاری‌های جدید انجام خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز