تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
با اعتبار صندوق توسعه ملی

۱۹ هزار شغل در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ایجاد شد

۱۹ هزار و ۴۳۱ فرصت شغلی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در مناطق زلزله زده این استان ایجاد شد. زلزله آبان 96 خسارت های زیادی به روستاهای استان کرمانشاه،واحدهای مسکونی و کسب و کارها وارد کرده بود.
کد خبر: ۱۲۱۰۹
به گزارش معاصر و به نقل از ایرنا، حسن عزیزی با بیان اینکه صد درصد اعتبار اختصاصی برای ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده کرمانشاه جذب شده است، افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان برای این میزان اشتغال به ۱۷ هزار و ۳۸۰ طرح اشتغال‌زا پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: این میزان تسهیلات ارزان قیمت به ۱۰ شهرستان زلزله زده استان کرمانشاه در سال ۹۶ از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت ۴ بانک و موسسه اعتباری اختصاص یافت.
عزیزی گفت: با وقوع زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان ماه ۹۶ و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که تهدید زلزله را به فرصت تبدیل نمایید و با پیشنهاد و پیگیری های استاندار کرمانشاه و موافقت هیات دولت، شورای عالی اشتغال، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت این اعتبار به کرمانشاه اختصاص یافت.  
نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.
طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.
بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.
اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز