تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
همزمان با طرح مبارزه با قاچاق کالا

یک هزار پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شد

یک هزار و ۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی قاچاق در ارتباط با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۰
از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش افزود: کارشناسان این سازمان در بازه زمانی مهرماه بهمراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود با بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده داده و برای مراحل قانونی، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.

این مقام مسوول، میانگین ارزش هر پرونده را ۵۹ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان به شکل هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: استان تهران در این مدت با بیش از هفت هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.
معاون وزیر صنعت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه، خاطرنشان کرد: این مدت، بیشترین ارزش را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، کالای قاچاق موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و سوخت ها و روغن‌های معدنی با ۱۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان به خود اختصاص داده اند. همچنین لوازم یدکی با دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان و غلات با دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.
 وی، ثبت تمام موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه شده اند و در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، به‌عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفان برخورد می شود.
معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیزبه عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و  از هموطنان درخواست کرد، بامشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابه‌جایی مشکوک کالا، مراتب را اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال ۸۵۸ هزار و ۹۵۷ فقره بازرسی از کالاها و خدمات اولویت‌دار توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۳۸ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده شده است.
در این مدت بیش از ۷۳۰ هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و بر همین اساس، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تهیه و تدوین شیوه‌نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل الزامات سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری و نگهداری کالا اقدام کرده است.
در هفته‌های پیشین، پنج کالا از جمله روغن‌خوراکی، نهاده‌های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی این سازمان و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، بررسی موجودی و قیمت، تعیین شده بود.
در نیمه نخست امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی‌ها قرار داشتند و طی هفته‌های متوالی نظارت شدیدی اعمال ‌شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز