تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رویترز منشر کرد

رویترز: امارات صدور روادید برای ایران را متوقف کرده

طبق سندی که به تازگی منتشر شده و به رویت خبرگزاری رویترز رسیده، ابوظبی تا اطلاع ثانوی صدور رواید جدید برای شهروندان ۱۳ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران را متوقف کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۷

خبرگزاری رویترز ادعا کرده طبق سندی که از سوی یک پارک تجاری دولتی منتشر شده، امارات عربی متحده صدور روادید جدید برای شهروندان ۱۳ کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی را متوقف کرده است.

این خبرگزاری در ادامه ادعا کرده در این سند که برای شرکت‌های فعال در این پارک فرستاده شده و به رویت این خبرگزاری هم رسیده، از بخشنامه‌ای مهاجرتی یاد شده که از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) اجرایی شده است.

طبق این سند، درخواست‌های روادید اشتغال و بازدید برای شهروندان ۱۳ کشور از جمله افغانستان، لیبی و یمن تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است. این ممنوعیت روادید برای شهروندان الجزایر، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان، تونس و ترکیه نیز اعمال می‌شود.

به گزارش رویترز، مشخص نشده که آیا استثنائاتی در این ممنوعیت وجود دارد یا خیر.

به نوشته این خبرگزاری، مرجع هویت و تابعیت فدرال امارات عربی متحده به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این سند پاسخی نداده است. در ادامه این گزارش، رویترز به نقل از یک منبع مطلع، این ممنوعیت را برای شهروندان افغانستانی، پاکستانی و چند کشور دیگر به طور موقت تایید کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، منبع مذکور نگفت که ملاحظات چنین تصمیمی چه بوده اما اعلام کرد انتظار می‌رود این ممنوعیت مدت کوتاهی برقرار باشد.

طبق این گزارش، هفته گذشته وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد امارات روند صدور روادید برای شهروندان این کشور و چند کشور دیگر را متوقف کرده است. این وزارتخانه افزود به دنبال اطلاعات درباره دلیل این تصمیم است و تصور می‌شود با همه‌گیری کرونا مرتبط باشد.

اسلام‌آباد اعلام کرد کسانی که روادیدشان اعتبار دارد تحت تاثیر محدودیت‌های جدید قرار نگرفته‌اند و می‌توانند به امارات سفر کنند.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز