تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان خبر داد

مذاکره نمایندگان کابل با طالبان به بن بست خورد

صدیق صدیقی ،سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارش‌ها مبنی بر حل اختلافات میان مذاکره کنندگان این کشور و گروه طالبان در دوحه را رد کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر به نقل از آناتولی، صدیق صدیقی سخنگوی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان عصر امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد: خواسته‌های طالبان در مذاکرات صلح دوحه در تقابل با قانون اساسی افغانستان است و این گروه به جای توافق صلح، به دنبال بهانه‌جویی است.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گزارش‌ها مبنی بر شکسته شدن بن‌بست و تغییر در چارچوب مذاکرات هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان در دوحه را نادرست خواند و افزود: اصول اساسی برای هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان قانون اساسی است.

صدیق صدیقی تاکید کرد: خواسته‌هایی از طرف گروه طالبان که مبنی بر حذف نام نظام ما مطرح می‌شود، برای مردم افغانستان و جامعه جهانی قابل قبول نیست. طالبان از راهکار خشونت‌ و اقدامات تروریستی استفاده می‌کند. در حالی که اصول هیئت مذاکره کنندگان دولت افغانستان در قانون اساسی به صورت واضح بیان شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: تمام کشورها و سازمان‌های بین‌المللی‌ که در نشست ژنو شرکت کرده بودند، خشونت‌ها و حملات طالبان را محکوم کردند و از رهبری روند صلح از سوی دولت افغانستان حمایت کردند.

این درحالی است که نشست ژنو، روز گذشته با حضور ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی با تعهدات جدید ۱۳.۳ میلیارد دلار برای ۴ سال آینده به افغانستان و تأکید بر تداوم همکاری‌های قبلی پایان یافت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز