تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

کمک بلاعوض برای اشتغال جوانان کردستانی

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: در راستای حمایت از اشتغال پایدار، پس از تایید طرح‌های اشتغالزایی جوانان به آنها کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۷
گلاویژ فتاحی اظهار داشت: هر جوانی حتی اگر عضو سازمان‌های مردم نهاد نباشد می‌تواند با ارائه‌ طرح‌ توجیهی اشتغالزایی برای گرفتن کمک درخواست خود را ارائه کند.

وی اضافه کرد: میزان کمک‌های اعتباری با توجه به زیرساخت طرح‌های توجیهی و توجه آنها به نیازها و ظرفیت‌های استان متفاوت خواهد بود بنابراین جوانان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

فتاحی با بیان اینکه این کمک‌ها از محل وزارت ورزش و جوانان تامین اعتبار می‌شود، افزود: تا ۲۶ آبان که پایان مهلت ارائه درخواست‌ها بود ۹۰۰ متقاضی درخواست خود را دادند.

وی با اشاره به استقبال خوب جوانان از این اقدام اضافه کرد: البته اعتبارات محدود است و تنها توانستیم ۲۰ نفر را برای دریافت کمک بلاعوض به بانک معرفی کنیم.

فتاحی افزود: باقی طرح‌های توجیهی ارائه شده تا ۱۵ آذر ماه جاری بررسی می‌شود که این زمان برای اینکه طرح‌ها پخته‌تر و دقیق‌تر تهیه شوند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه درخواست تمدید اعتبارات را داده‌ایم، یادآور شد: بانک‌ رسالت به عنوان بانک عامل این طرح هم می‌تواند از طریق بانک مرکزی درخواست افزایش اعتبارات دهد.

فتاحی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به منظور خرید دام سبک گفت: بیشتر متقاضیان دامدار هستند و برای توسعه آن درخواست تسهیلات داده‌اند اما تاکید طرح بر ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی تاکید کرد: طبق این طرح به ازای تسهیلاتی که در نظر گرفته شده دام سبک به جوانان متقاضی داده می‌شود البته دام‌ها پلاک گذاری شده و تا پنج سال اجازه فروش آنها را ندارند اما می‌توانند ثمره دام (بره) را بفروشند.

فتاحی در رابطه با فعالیت‌های این معاونت در دوران شیوع کرونا افزود: در این دوره علاوه بر تدوام حمایت‌ها از جوانان تاکید بیشتری بر تولید محتوا در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی یادآور شد: تولید محصولات رسانه‌ای حوزه ازدواج، آغاز تولید فیلم کوتاه و انمیشین، انجام وبینار و آموزش در فضای مجازی بویژه در حوزه‌ خانواده از جمله این برنامه‌ها است.

فتاحی تاکید کرد: با همکاری جوانان کمپین‌هایی در راستای شعار در خانه بمانیم، رعایت فاصله اجتماعی و کمک به بانک خون استان راه‌اندازی شد که نتایج خوبی هم داشته است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز