تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
معاون رئیس جمهور:

تعطیلی همه ادارات دولتی در هفته آینده

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: هفته آینده همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر آندسته از کارکنانی که بنا به تشخیص بالاترین مقام آن دستگاه، حضورشان در محل کار ضروری باشد.
کد خبر: ۱۲۳۰۸
جمشید انصاری گفت: هفته آینده همه ادارات دولتی تعطیل هستند مگر آن دسته از کارکنانی که بنا به تشخیص بالاترین مقام آن دستگاه، حضورشان در محل کار ضروری باشد.

وی افزود: این تصمیمی است که رئیس جمهور دیروز (چهارشنبه) در جلسه دولت آن را ابلاغ کردند.

وی گفت: من از همه همکاران خودم در دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم این دستور آقای رئیس جمهور را عملی کنند؛ از مردم هم درخواست می‌کنم اگر کاری با ادارات دولتی دارند، آن را یک تا دو هفته عقب بیندازند. و اطمینان داشته باشند که ادارات دولتی بعد از این تعطیلی، خدمت لازم را به آنها ارائه خواهند داد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مردم در این ایام لازم است برای کمک به سلامتی خودشان و قطع شدن زنجیره شیوع، از مراجعه به ادارات دولتی خودداری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «آن دسته از کارکنانی که حضورشان همچنان در محل کار ضروری است، بر چه مبنایی تعیین می‌شوند؟»، توضیح داد: متناسب با شغل افراد، و به تشخیص بالاترین مقام اجرایی دستگاه مربوطه، این ضرورت شناسایی می‌شود. مثلاً در شهرداری، بخشی از شهرداری خدمات شهری را ارائه می‌دهد، بخشی از شهرداری صدور پروانه ساختمانی را انجام داده و بر ساخت و ساز نظارت می‌کند. بخش صدور پروانه و نظارت می‌تواند کلاً تعطیل شود ولی بخشی که خدمات شهری را ارائه می‌دهد و ارائه این خدمات به مردم همچنان ضروری است، امکان تعطیلی آن وجود ندارد. یا مثلاً شرکت گاز، حتماً بخش سوانح و فوریت‌ها همچنان فعال خواهد بود اما بخش‌های اداری تعطیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: تشخیص این موارد به بالاترین مقام دستگاه‌ها واگذار شده است.

انصاری گفت: روال بر این است که هر هفته دوشنبه، وزارت بهداشت متناسب با نسبت مبتلایان به صد هزار نفر، وضعیت هر شهر را مشخص کند.

وی تصریح کرد: روز شنبه برای ادامه محدودیت‌ها تصمیم گیری خواهد شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز