تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

بیماران بخش روان‌پزشکی بیمارستان ساری کرونا گرفتند

تست کرونای تعدادی از بیماران یکی از بخش‌های سه‌گانه اعصاب و روان مرکز روانپزشکی بیمارستان شهید زارع ساری تنها مرکز نگهداری این بیماران در استان مازندران مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۱۲۳۳۷
تست کرونای ۱۰ بیمار ان اعصاب و روان در یکی از بخش های مرکز روانپزشکی این بیمارستان مثبت اعلام شد و اکنون این بیماران در بخش ویژه کرونا که در داخل این بیمارستان پیش بینی شده ، تحت مراقبت قرار دارند و وضعیت جسمی آنها رضایت بخش است.
بر اساس این گزارش ، سایر بیماران اعصاب و روان داخل این بخش که نتایج تعدادی از هم اتاقی هایشان مثبت اعلام شد، در  قرنطینه دو هفته ای قرار گرفته اند تا در صورت بروز علایم به بخش کرونا انتقال یابند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار یارنا مثبت شدن تست تعدادی از بیماران بخش اعصاب و روان بیمارستان شهید زارع ساری را تایید کرد.

دکتر سیدعباس موسوی گفت : با توجه به افزایش ظرفیت انجام تست کرونا در استان همزمان با شیوع موج سوم ، تعدادی از بیماران یکی از بخش های سه گانه اعصاب و روان که دارای یکی از علایم سرایت ویروس بودند، تحت تست پی سی آر قرار گرفتند که نتایج تعدادی از آنها مثبت بود.
وی افزود : این بیماران بلافاصله از جمع جدا شدند و به بخش ویژه ای که پیشتر در بیمارستان برای بیماران احتمالی کرونایی راه اندازی شده بود انتقال یافتند و بستری شده اند.

این مسئول گفت : سایر بیماران اعصاب و روانی که در این بخش بستری بودند نیز تحت قرنطینه قرار گرفته اند و باید حدود دو هفته در این وضعیت باشند و چنانچه بیمارانی دارای یکی از علایم ویروس کرونا باشند، جدا می شوند و در غیر این صورت چنانچه هیچ علامتی نداشته باشند از قرنطینه خارج خواهند شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دلیل افزایش بیماران کرونایی را ناشی از بیشتر شدن انجام تست اعلام کرد و اظهار داشت : با افزایش تست فوری در هفته های آینده ، قطعا آمار بیماران کرونایی بیشتر می شود و این به معنای عملکرد ضعیف درمانگران نباید لحاظ شود و باید به عنوان عملکرد مثتبی که باعث شناسایی افراد دارای علایم و جداسازی آنها از جامعه می شود ، مد نظر قرار گیرد.
دکتر موسوی افزود : به هر حال در شرایط فعلی هم تعداد زیادی از افراد که ویروس کرونا به آنها سرایت کرده بدون داشتن علامت خاصی در جامعه حضور دارند و این افراد می توانند سایر افراد جامعه را مبتلا کنند ولی با افزایش تست گیری کرونایی بخشی از این افراد شناسایی خواهند شد.
وی ادامه داد : در شرایط کرونایی به دلیل محدودیت فضا در بخش های اعصاب و روان شهید زارع ساری، تعدادی از بیمارانی که امکان نگهداری آنها در منزل وجود دارد، پذیرش نمی شوند و بیمارانی که هم اکنون در بخش های سه گانه بستری هستند، بیمارانی هستند که امکان نگهداریشان در منزل وجود نداشته است.
دکتر موسوی گفت : قطعا افزایش تست گیری ، آمار شناسایی بیماران را افزایش خواهد داد و نباید کارکرد مثبت افزایش تست برای شناسایی بیماران کرونایی بدون علامت بازخورد منفی را برای دانشگاه به دنبال داشته باشد، چرا که هر چه شناسایی بیماران بدون علامت با تست بیشتر شود، جامعه به سمت سلامت سازی بیشتر حرکت می کند.
وی در مورد برخی ادعاها پیرامون غیر استاندار بودن بخش اعصاب و روان بیمارستان شهید زارع ساری هم پاسخ داد : از نظر ما نیز بخش اعصاب و روان این بیمارستان استانداردهای لازم را برای نگهداری بیماران اعصاب و روان ندارد و با این رویکرد درخواست ساخت بیمارستان اختصاصی اعصاب و روان به وزارت بهداشت پیشنهاد شده و مورد تایید قرار گرفته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت  : هم اکنون بیمارستان اختصاصی اعصاب و روان با اعتبار وزارت بهداشت در محوطه بیمارستان شهید زارع ساری در دست ساخت قرار دارد و با تکمیل آن  استاندارد های لازم برای نگهداری بیماران اعصاب و روان نیز فراهم می شود.
تماس چندین باره خبرنگار ایرنا با مدیر مرکز روانپزشکی بیمارستان شهید زارع ساری با وجود هماهنگی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امکانپذیر نشد و این مدیر بیمارستانی به تماس خبرنگار ایرنا در مورد بررسی وضعیت بیماران پاسخ نداد.
هم اکنون در استان مازندران حدود ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

مازندران در زمره استان های با وضعیت قرمز قرار دارد. طبق برآورد وزارت بهداشت در حال حاضر وضعیت سه شهرستان ساری ، آمل و بابل قرمز و ۱۹ شهرستان دیگر هم نارنجی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز