تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

امدادرسانی به ۱۰۴۴ نفر در برف و کولاک

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به یکهزار و ۴۴ نفر از هموطنان گرفتاردر برف و کولاک در ۹ استان و ۲۰ محور کوهستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۳۹
محمد باقر محمدی، با اشاره به انجام عملیات برف و کولاک از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۹ استان، گفت: ۲۴ ساعت گذشته هموطنان در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، چهار محال و بختیاری، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و لرستان گرفتار برف و کولاک بوده اند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۲۰ محور کوهستانی در حال انجام سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری به متاثران برف و کولاک شده اند، افزود: در این مدت یکهزار و ۴۴ نفر امدادرسانی، هشت نفر به شکل اضطراری اسکان یافتند و هفت نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.


معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت ۳۳ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۲۶ امدادگر و نجاتگر در ۲۰ محور کوهستانی، خاطرنشان کرد:  ۲۴ ساعت گذشته با تلاش این نیروهای امدادرسانی ۱۵۳ دستگاه خودرو به همراه سرنشینان آنها از برف و کولاک رهاسازی و ۱۴۶ بسته بیسکویت و ۱۴۶ بطری آب معدنی در میان کودکان متاثرین از برف و کولاک توزیع شد.

 
محمدی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : برف کولاک امداد نجات
ارسال نظر

آخرین اخبار روز