تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

آتش سوزی در کارگاه تولید مواد نفتی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک کارگاه تولید مواد نفتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۸۰
سید جلال ملکی، در این باره اظهار کرد: ساعت ٠٨:۵٠ روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه تولید مواد نفتی به ویژه روغن و پارافین در جاده ورامین، محله قلعه نو، شهرک عشق آباد به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. 

وی ادامه داد: محل آتش سوزی کارگاهی به وسعت حدود دو هزار متر مربع بود. چند مخزن ایستاده با ظرفیت های مختلف در آن وجود داشت که در آن مواد نفتی نگهداری می شد و در نهایت مواد مورد نیاز از آن استخراج می شد. یکی از این مخازن به ظرفیت حدود ٣۵٠٠ لیتر که حاوی مواد قابل اشتعال بود دچار حریق شده بود.

ملکی گفت: به علت جوششی که در اثر حریق رخ داده بود، این مواد از مخزن بیرون ریخته بود و حدود ٢٠٠ متر از اطراف را شعله ور کرده بود. 

وی افزود: این مواد زیر مخازن دیگر رفته بود و حتی بخشی از آن ها را شعله ور کرده بود و در آستانه نفوذ آتش به داخل مخازن بود. 

ملکی گفت: آتش نشانان از چند طرف عملیات را آغاز کردند و با توجه به اینکه حریق در یک سوله محصور رخ نداده بود، دسترسی به کانون اصلی راحت تر بود، بر همین اساس آتش نشانان با مقداری آب و کف آتش را تحت کنترل خود درآوردند. 

وی افزود: یک کارگر حدودا ٣۵ ساله از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده بود که به عوامل اورژانس تحویل داده شد. یک دستگاه خودرو نیسان هم در آن اطراف واقع شده بود که در حالی که آتش به بخشی از بدنه آن هم سرایت کرده بود آتش نشانان خودرو را به بخش دیگری هدایت کردند. 

ملکی اظهار کرد: از گسترش بیشتر جلوگیری شد و در نهایت ساعت ٠٩:۵۴ دقیقه عملیات به پایان رسید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز