تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

نفت آبادان یک تیم با تجربه است

بازیکن سابق تیم فوتبال نفت آبادان با توجه به گفته ها، اظهار کرد: تیم صنعت نفت در لیگ بیستم یک تیم مُسن نیست بلکه یک تیم باتجربه به حساب می آید.
کد خبر: ۱۲۴۶۹
حسین مولایی  در خصوص وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان، اظهار کرد: این تیم خیلی دیر تشکیل شد و سرمربی آن نیز دیر انتخاب شد و با توجه به این که شروع مسابقات برای تیم های ایرانی همراه با چالش است و نفت هم از این قاعده مستثنی نیست، این تیم نتوانست با آمادگی مناسب وارد لیگ شود. البته تیم های خارجی به این صورت نیستند و پیش از آغاز لیگ‌هایشان، شرایط آماده سازی خوبی را پشت سر می گذارند و با آمادگی بسیار خوب وارد مسابقات می‌شود. به هر حال تیم های ایرانی از هفته هفتم، هشتم به بعد جایگاه خود را در لیگ پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: پورموسوی در شروع مسابقات تلاش کرده است که بازنده نباشد تا تیمش به شخصیت لازم دست پیدا کند و در آینده به نتایج خیلی بهتر امیدوار باشند که البته در بحث استراتژی بازی، نفت آبادان هنوز نواقصی دارد که نیاز است رفع شوند. ضمن این که به نظر من بازیکنان هنوز نتوانسته اند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

این پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: همچنین نفرات جدید نفت هنوز کارایی خود را نشان نداده اند، البته نمی‌توان به آنها فعلا ایرادی گرفت و از آنجا که این بازیکنان با تجربه و توانمند هستند باید کمک بهتری به بخش هجومی تیم داشته باشند. به هر حال باتوجه به این‌که این بازیکنان توانمند هستند، انتظار بیشتری از آن ها می رود. به نظرم هر چقدر  پیش برویم، روند این بازیکنان بهتر و هماهنگ تر خواهد شد و می توانند کمک بیشتری به نفت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به این که بازی ها بدون تماشاگر هستند و بازیکنان و تیم ها کمتر تحت فشار تماشاگران هستند باید بتوانند عملکرد و کارایی خیلی بهتری از خود نشان دهند. من مطمئن هستم که این بازیکنان در آینده سطح بهتری از بازی خود را نشان خواهند داد و در فاز هجومی نیز می‌توانند کمک فنی بیشتری به تیم داشته باشند. به هر حال آقای پورموسوی باید بتواند نقص های موجود در خط حمله را برطرف کند و با توجه به حضور آقای علی فیروزی به عنوان مدیر فنی در تیم نفت آبادان و دید فنی خیلی خوبش، می تواند به عنوان یک مشاور به تیم کمک کند.

مولایی درباره نظر برخی که میانگین سنی بازیکنان نفت جالب نیست، گفت: وقتی یک مربی هدایت یک تیم را می پذیرد، طبیعتا به فکر نتیجه گرفتن است و صرفا قرار نیست برای آن تیم آینده سازی کند. یک مربی در حالی که طرحی برای استفاده از بازیکنان جوان تر دارد، نتیجه نیز برای او مهم است زیرا اگر نتواند نتیجه بگیرد، هفته پنجم ششم همان کسانی که مدعی جوانگرایی هستند نیز ممکن است عذر آن مربی را بخواهند. پورموسوی هم با توجه به دیر بسته شدن تیم، تلاش داشته که بازیکنانی را برای نفت انتخاب کند که قبلا با آنها کار کرده است و طبیعی است که نمی‌تواند صرفا بازیکنان جوان را انتخاب کند، آن هم با توجه به این که اولین سال سرمربیگری او در تیم فوتبال نفت آبادان است.

وی بیان کرد: باید نگاه مان به تیم نفت آبادان منصفانه باشد و واقعیت ها را ببینیم. به هر حال باید به پورموسوی حق دهیم که چنین انتخاب هایی را داشته است، ضمن این که نتایج نفت در سه هفته ابتدایی قابل قبول بوده است. به نظر من این که گفته می‌شود، نفت آبادان یک تیم مُسن است، درست نیست و نفت در واقع یک تیم باتجربه است و هرچه پیش برویم، بازیکنان باتجربه آن با توجه به توانمندی که دارند، کارآیی خود را نشان خواهند داد. میزان دوندگی بازیکنان در زمین مهم است که خوشبختانه نفت‌آبادان در یک سطح استاندارد از دوندگی قرار دارد. اگر این دوندگی به خلاقیت و توانایی فردی بیشتر تبدیل شود، نگاه به نفت آبادان نیز تغییر خواهد کرد.

بازیکن سابق تیم فوتبال نفت آبادان گفت: باید ببینیم هنگام تشکیل تیم برای لیگ بیستم، هدف‌گذاری چه بوده است. به نظر من با توجه به این که پورموسوی اولین سال حضور در نفت را تجربه می کند و تیم هم دیر تشکیل شد، در نتیجه گیری، این تیم قابل قیاس با پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد که هزینه های بیشتری داشته اند، نیست. باید نقد، منصفانه باشد زیرا اگر انتظار داریم که نفت جزو چهار تیم باشد باید ببینیم با داشته‌هایمان هماهنگ است؟ به هر حال اگر نفت بتواند امسال جزو ۱۰ تیم باشد، جایگاهش موفق است و ان‌شاءالله باید برای سال آینده برنامه ریزی کرد تا نفت بتواند جزو شش تیم باشد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز