تهران ۱۰.۶۷° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۱۰.۹۹°
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

تازه ترین رمان فرشته حیدری منتشر می شود

رمان «پایانی متفاوت» با نگاه به مباحث روانشناختی نوشته فرشته حیدری منتشر می‌شود و این کتاب یک اثر عمومی است اما شاید بیشتر مورد استقبال زنان و همچنین روانشناسان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۵۱۰
 این نویسنده درباره کتابش که در انتشارات سروش منتشر خواهد شد، اظهار کرد: «پایانی متفاوت» یک اثر عمومی است اما شاید بیشتر مورد استقبال زنان و همچنین روانشناسان قرار گیرد. این کتاب روایت زندگی زنی است که فکر می‌کند همسرش به او خیانت کرده است. در این توهم، اشتباهات همسرش بسیار مشهود است. رابطه عاطفی شدید و وابستگی این زن به همسرش باعث می‌شود این سوءتفاهم، زخم عمیقی را بر روح او وارد و آسیب‌های شدیدی را تجربه کند.

او در ادامه اظهار کرد: مباحث اصلی مطرح‌شده در این اثر شامل موضوعات دلبستگی، روابط زوجین، مکانیسم‌های دفاع روانی، اختلالات روانشناختی و درمان‌های مرتبط، رفتار جراتمندانه، مهارت‌های اجتماعی در ارتباطات و سایر مهارت‌های زندگی است.

حیدری با بیان این‌که سعی شده این مباحث از نگاه قهرمان داستان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، بیان کرد: به هر یک از این موضوعات در دل داستان پرداخته شده است و در این تجزیه و تحلیل و غنی شدن هر کدام از این مباحث در نگاه این زن، جایگاه روانشناس او و اطلاعاتی که از سایر منابع می‌گیرد مشهود است.

 او با توجه به افزایش آمار مراجعین به مراکز مشاوره با موضوع خیانت و لزوم توانمندی زنان در این بحث، ادامه داد: نوشتن چنین موضوعاتی در قالب رمان جذابیت خودش را دارد و می‌تواند در افزایش اطلاعات افراد بسیار موثر باشد. این اثر به توان انسان در تسلط بر خود در شرایط دشوار تاکید دارد. در صورت آگاهی از این قدرت، هر فردی می‌تواند در شرایط سخت مدیریت اوضاع را به دست بگیرد. آگاه بودن و فکر کردن در این شرایط منجر به عدم اقدام عجولانه و تصمیم بالغانه خواهد شد و این مساله دغدغه اصلی‌ام برای نوشتن این موضوع بود.

 او تاکید داستان را اشاره به توانمند بودن ذاتی انسان دانست و گفت: در دنیای واقعی کمتر به این توانمندی توجه می‌شود. این توانمند بودن در سایه خودآگاهی قابل دستیابی است و تلاش شده است تا مخاطبان به این واقعیت دست یابند. خواندن داستان از زبان یک مراجع و تلاشی که در شناخت خود با کمک روانشناس و مطالعات خود داشته است دیگران را به این مسیر رهنمون می‌کند که با اندکی تلاش می‌توان مدیریت اوضاع را به دست گرفت و از افت و پیش‌روی در مشکلات پیشگیری کرد.

حیدری ویژگی‌های دیگر این اثر را اشاره به نقش روانشناسان و همچنین استفاده از آموزه‌های دینی در رسیدن سریعتر مراجعین به این توانمندی عنوان کرد و افزود: این دو منبع قدرتمند می‌تواند به‌عنوان ابزارهایی مهم در افزایش مهارت‌های زندگی، در هر موقعیتی مورد استفاده قرار گیرد. 

فرشته حیدری دارای دکترای روانشناسی عمومی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
سلام. میشه بفرمایید این رمان کی به بازار میاد. خانم دکتر و درمانهاش عالی هست. منتظر کتابشون هستیم.

آخرین اخبار روز