تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
تدفین پیکر دانشمند برجسته هسته ای در زادگاهش

مهاباد اردستان فردا را عزای عمومی اعلام کرد

رییس شورای اسلامی شهر مهاباد از توابع شهرستان اردستان استان اصفهان گفت: به مناسبت شهادت استاد «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته‌ هسته‌ای و صنعت دفاعی کشورمان و همزمان با مراسم تشییع و تدفین این شهید، فردا دوشنبه در زادگاهش عزای عمومی اعلام شده است.
کد خبر: ۱۲۵۱۷
محمد فایضی مهابادی گفتک همزمان با تشییع پیکر مطهر شهید فخری‌زاده، با تصویب شورای شهر و هماهنگی بخشداری و دیگر مسوولان مهاباد فردا دوشنبه در این شهر عزای عمومی اعلام شده است.
 وی ادامه داد: به همین مناسبت در مهاباد پرچم‌های سیاه به نشانه عزا برافراشته شده و حزن و اندوه در بین مردم مومن و وفادار سایه افکنده است.

رییس شورای اسلامی شهر مهاباد اظهار داشت: حجت الاسلام روح‌الله برزگر پیشه امام جمعه این شهر با فرزند شهید فخری‌زاده گفت‌وگو کرده و در صورت موافقت، شماری از مسوولان و اهالی شهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تشییع پیکر مطهر این شهید شرکت می‌کنند.

فایضی گفت: در صورت امکان و موافقت مسوولان و خانواده معظم شهید، گرامیداشت این شخصیت برجسته هسته‌ای با رعایت موارد مختلف در آینده با حضور خانواده معظم شهید در شهر اجدادی اش برگزار می‌شود.

* تشییع در شهرهای مقدس

در همین حال، معاون روابط عمومی و فرهنگی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد مراسم تدفین و تشییع شهید دکتر محسن فخری زاده با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید فردا دوشنبه در شهرهای مشهد، قم و تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم داود عبدی با تشریح جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید فخری زاده گفت: بر اساس تصمیم ستاد بزرگداشت شهید والا مقام دکتر محسن فخری زاده پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز برای طواف در مضجع نورانی و مرقد شریف رضوی به مشهد مقدس منتقل خواهد شد و پس از آن به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در قم اعزام و طواف داده می‌شود.

او ادامه داد: پیکر پاک این شهید مخلص و بی ادعای صنعت دفاعی سپس برای آخرین دیدار با امام و مقتدای خود به حرم حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برده خواهد شد.

معاون روابط عمومی و فرهنگی وزارت دفاع افزود: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته مراسم وداع با پیکر پاک این شهید ترور توسط کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاران او برگزار می‌شود.

وی با تقدیر از احساسات پاک و پرشور مردم قدرشناس و غیور ایران اسلامی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و به منظور لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیوع ویروس کرونا، مراسم تدفین و تشییع شهید دکتر فخری زاده با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید برگزار می‌شود.

* بزرگداشت در سرزمین پدری

رییس شورای اسلامی مهاباد اردستان هم از برگزاری مراسم بزرگداشت این دانشمند ممتاز صنعت هسته ای و دفاعی کشور در زادگاهش خبر داد.

فایضی با بیان اینکه شماری از اقوام شهید فخری‌زاده در مهاباد سکونت دارند، اضافه کرد: اکنون یک محله بنام فخری محل سکونت اجداد این شهید در مهاباد واقع است و پدربزرگ و مادربزرگ این شهید معظم نیز در گلستان شهدای شهر به خاک سپرده شده‌اند.

شهر مهاباد با جمعیت حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان اردستان واقع است و ۲ سال پیش به بخش ارتقا یافت.

شهرستان اردستان نیز با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز