تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰

سیاستمداران آمریکایی قصد نابودی هواوی را دارند

بنیانگذار هواوی در یک سخنرانی اشاره کرد برخی سیاستمداران آمریکایی خواهان از بین بردن این شرکت هستند و اقدام سختیرانه ای را علیه این شرکت چینی وضع کرده اند.
کد خبر: ۱۲۵۱۹
به گزارش معاصر و به نقل از گیزموچاینا، در اوایل ماه جاری میلادی هواوی برند تلفن هوشمند «آنر» را فروخت. دلیل این اقدام محدودیت های سختگیرانه ای است که آمریکا برای این شرکت چینی وضع کرده است.

هواوی به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند با تهیه کنندگان آمریکایی از جمله گوگل همکاری کند و دسترسی به سرویس های موبایل این شرکت از جمله اندروید قطع شده است. 

روز گذشته رن ژنگفی موسس هواوی در پیامی به کارمندان «آنر» از آنان خواست سختکوش تر باشند تا فعالیت های شرکت جدید بالاتر از حد انتظارات باشد. او در ادامه اشاره کرد تصمیم به فروش برند« آنر» برای حفظ شغل میلیون ها کارمند این برند، بسیار سخت بوده است.

ژنگفی در سخنرانی خود گفت: موج تحریم های پشت سرهم آمریکا علیه هواوی در نهایت به ما نشان داد برخی سیاستمداران آمریکایی به جای اصلاح ما، خواهان از بین بردن ما هستند.

آمریکا سال گذشته هواوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد و به این ترتیب صادرکنندگان تجهیزات از جمله شرکت های تراشه سازی برای همکاری با این شرکت چینی باید از دولت اجازه دریافت کنند. وزارت بازرگانی آمریکا این قوانین را اخیرا اصلاح کرده و به هواوی اجازه خرید تراشه های ۴G را داده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز