تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
قائم مقام کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان تهران

ضرورت حمایت دولت از کارفرمایان

محمد برهانی گفت: در تمام جوامع بحث سه جانبه گرایی به صورت کامل اجرا می‌شود. در کشورهای همسایه و کلیه جوامع کار و تولید، نقش دولت هم به عنوان ناظر بر روابط کارگر و کارفرما و هم به عنوان حمایت کننده از این دو، تعریف شده است.
کد خبر: ۱۲۵۷۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر محمد برهانی قائم مقام کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان تهران با اشاره به نقش دولت ها به عنوان ناظر بر روابط کارگر و کارفرما تصریح کرد: در کشور ما نقش دولت صرفا به عنوان اهرم بر سر هر دو قشر است.  در دولت‌های قبل با مطرح کردن آزاد نمودن قیمت های حامل انرژي قرار بود از کارفرمایان و تولید کنندگان حمایت شود.

وی در ادامه صحبت هایش این پرسش را مطرح کرد:  آیا  با آزاد کردن قیمت حامل های انرژی چنین اتفاقی افتاد؟ به کدام کارفرما تسهیلاتی در این مورد داده شد؟ چقدر از کارگاه‌ها تعطیل شد؟
با این تفاسیر دولت در چه مرحله ای باید نقش خود را ایفا کند؟  کدام خدمات به کارفرمایان از محل افزودن قیمت‌ها به شرکای اجتماعی ارائه شده است.

برهانی افزود: به نظر می رسد نقش دولت از این مثلث سه جانبه در بسیاری از اوقات که وقت حمایت است کمرنگ و یا ناپدید می‌شود. از طرفی سفره کارگران به دلیل تورم لجام گسیخته هر روز خالی و خالی تر میشود. آمار منتشر شده مبین این مسئله است. سوال این که فقط کارگر وکارفرما عضو این مملکت هستند. پس نقش دولت در این میان چیست ؟؟

وی در پایان ادامه داد:  تحمیل هزینه های متعددی که به سازمان تامین اجتماعی می شود تا عدم اجرای تعهدات مالی و عدم تمکین دولت موجب شده تا سازمان تامین اجتماعی تا ورطه ورشکستگی پیش برود. در این میان هم  متاسفانه سفره‌های بازنشستگان هر روز خالی و خالی تر میشود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز