تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح کرد

بودجه سال آینده کشور به نفت متكی نيست

حسن روحانی گفت: دولت با محاسبات دقیق و با توجه به تجارب بدست آمده در فرایند مقابله با تحریم های سخت اقتصادی تحمیل شده به کشور، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده که این امر دستاورد بزرگی است.
کد خبر: ۱۲۶۴۱
بودجه سال آتی به نفت متكی نيست رییس جمهوری با بیان اینکه دشمن از نرسیدن به هدف خود در توقف اقتصاد ایران عصبانی است و می‌خواهد در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستد، گفت: دولت با همه سختی‌ها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع ناامنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی کشور شود.

حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه این موفقیت بزرگ در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ایران و سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده بدست آمد، اظهار داشت: از جمله اهداف مهم دشمن در این جنگ اقتصادی بر هم زدن آرامش جامعه و امنیت خاطر مردم بوده اما دولت با همه سختی‌ها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع ناامنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی کشور شود.

رییس جمهوری گفت: آنها که در طول دو و نیم سال اجرای سیاست ضدایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند امروز از آرامش و روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌اند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند.

روحانی تاکید کرد: مردم اطمینان دارند که مقاومت اقتصادی نتیجه داده و تحریم‌کنندگان ناچارند از راه خود برگردند به همین جهت پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده مثبت شده و رفتارهای اقتصادی در بازارهای مختلف همین را نشان می‌دهد.

رییس جمهوری ایجاد نگرانی نسبت به آینده کشور و برهم زدن آرامش روانی مردم دقیقا بازی در میدان دشمن خواند و تصریح کرد: اگر چه این سختی‌ها و مشقات در دوره شیوع کرونا مسیر را برای دولت ناهموارتر می‌کرد اما نسبتا توانسته این موضوع را نیز خنثی کند و از این نظر همه باید مراقب اقدامات و اظهارات خود باشند که آرامش فضای اقتصادی کشور و امنیت خاطر مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

دراین جلسه مباحث مربوط به نهایی کردن قانون بودجه مطرح شد و رییس جمهور با اشاره به محورهای اصلی بودجه سال آینده کشور گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، راه را برای تحرک کشور در مسیر پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها باز می‌کند.

روحانی اظهارداشت: حفظ و تقویت روند توسعه کشور و همزمان حمایت از قشرهای ضعیف مبنای اصلی تدوین بودجه در سال آینده بوده و با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری و ریل‌گذاری‌های انجام شده می‌توانیم افق پیش روی اقتصاد کشور و معیشت مردم را روشن تر و رو به بهبود ترسیم کنیم.

رییس جمهوری افزود: امیدواریم با برطرف شدن برخی تنگناها، مسیر توسعه کشور در سال آینده آهنگ پرشتاب‌تری به خود گیرد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : حسن روحاني اقتصاد
ارسال نظر

آخرین اخبار روز