تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
بهارستان تصویب کرد

اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی متوقف شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه پس از تصویب کلیات طرح راهبردی برای لغو تحریم‌ها، بررسی جزییات این طرح را در دستور کار قرار دادند و مواد یک تا پنجم این طرح به تصویب نمایندگان رسید.
کد خبر: ۱۲۶۴۲
موافقت بهارستان در توقف یک ماهه در پروتکل الحاقی
در بررسی ماده ۶ «الیاس نادران» نماینده مردم تهران در پیشنهادی عنوان کرد که فرصت دو ماهه که در طرح ذکر شده به یک ماه کاهش یابد.

وی ادامه افزود: براساس این پیشنهاد به طرف‌های برجامی یک ماه فرصت داده می‌شود تا تحریم‌های بانکی و نفتی ایران را به طور کامل برطرف کنند و در صورت عدم تحقق این موضوع دولت موظف است یک ماه پس از تصویب این قانون اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و کلیه نظارت‌های فراتر از پادمان نیز متوقف می‌شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: عده‌ای با انتقال اطلاعات به دشمن به نظام و منافع مردم ضربه زده که با کاهش زمان این طرح می‌توان از این موضوع جلوگیری کرد. البته این فرصت یک ماهه برای راستی‌آزمایی از رفع کامل تحریم‌های بانکی و نفتی است.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

براساس این پیشنهاد دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد طرف توافق هسته‌ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده‌های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش یک ماه پس از تصویب این قانون اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی را متوقف کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز