تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
ایزدپناه اظهار کرد:

روش تیم ملی بسکتبال باید تغییر کند

کارشناس و پیشکسوت بسکتبال ایران با انتقاد از عملکرد تیم ملی، توضیح داد: تیم ایران اصلا انسجام نداشت و انگار سنگ به پای بازیکنان ما بسته بودند و با این شرایط ۴۰ درصد بازیکنان موجود در تیم ملی باید کنار روند.
کد خبر: ۱۲۶۶۱
محمد مهدی ایزدپناه، درباره عملکرد تیم ملی بسکتال ایران در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، توضیح داد: تیم ایران اصلا انسجام نداشت و انگار سنگ به پای بازیکنان ما بسته بودند. از طرفی هم بازیکنانی به تیم اضافه شده بودند که فقط تمرین وزنه داشتند. همه این موارد دست به دست هم داده بود تا تیم ملی دچار افت شدید شود.

او افزود: البته سوریه تدارکات خوبی برای این مسابقات داشت و نتیجه ای که حاصل شد برای ما ناراحت کننده بود. تیم ما به لحاظ هوشیاری در بازی زون هم بسیار ضعیف عمل کرد که در غیر این صورت قطعا می‌توانستم بهتر نتیجه بگیریم. سوریه ۱۰ امتیاز عقب میفتد ولی جبران می‌کند اما در تیم ما این اتفاق رخ نمی‌دهد که نشان دهنده نداشتن آمادگی ذهنی است.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در مورد نبود نفراتی چون حامد و صمد نیز گفت: نبودن این دو ستاره لطمه کمی نبود. شما همین تک بازیکن آمریکایی سوریه را بردارید تا ببینید چه تاثیری دارد. نبود دو بازیکن خیلی تاثیرگذار است.

او در پاسخ به این سوال که آیا نباید اختلافات شخصی میان سرمربی با بازیکنانی چون ارسلان حل شود تا تیم ملی این چنین دچار آسیب نشود؟ توضیح داد: دوست دارم این موضوع را کامل باز کنم. ارسلان بازیکنی است که قطعا می‌تواند به تیم ملی کمک کند اما به نظرم او هم باید در رفتار خود تجدید نظر کند. ضمن اینکه معتقدم شاهین طبع هم باید خیلی شفاف در این مورد صحبت کند و دلیل کنار گذاشتن او را مطرح کند. اگر دلایل او شخصی است باید برطرف شود که تیم ملی دچار آسیب نشود. در تیم ملی باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و به نظرم وقت آن است که مسائل به صورت شفاف حل شوند.

ایزدپناه گفت: ممکن است دلیل کنار گذاشتن ارسلان بحث اخلاقی باشد اما پیشنهاد می‌کنم شاهین طبع، محکم دلیل حذف این بازیکن را مطرح کند. ارسلان هم باید مواظب رفتارش باشد. البته تخلف خواه ناخواه همیشه از جانب بازیکنان هست اما سرمربی و سرپرست باید مشکل را حل کنند. به نظر من موضوع ارسلان قابل حل است. برخی در حال سوءاستفاده از این موضوع هستند که با حل شدن این مساله آرامش بیشتری را شاهد خواهیم بود.

پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا این نتایج ضعیف حاصل کم کاری فدراسیون است یا کادر فنی و بازیکنان؟ توضیح داد: به هر حال وقتی یک تیم می‌بازد همه مقصر هستند اما در این رقابت‌ها متاسفانه عملکردی را از بازیکنان تیم ملی شاهد بودیم که گویا در این دوران کرونا اصلا تمرین نداشته اند. فدراسیون باید یک شرایط مساعد را برای تیم ملی فراهم کرده و کادر فنی هم با برنامه ریزی دقیق تیم را هدایت کند. در این رقابت‌ها کلا خیلی بد بازی کردیم. بازیکنان بی انگیزه بازی کردند و فکر می‌کردند سوریه را برده‌ایم. در برخی از صحنه ها اصلا بازیکنان به دنبال توپ های مرده نمی‌رفتند و سنگین بودند که بخشی از این اتفاقات به کادر فنی و بخشی به خود بازیکن برمی‌گردد. یک بازیکن ملی پوش در این شرایط حداقل باید به لحاظ فیزیکی آمادگی خود را حفظ کند. باید از این باخت درس بگیریم و توجه بیشتری به برنامه ریزی کنیم. کادر فنی و بازیکنان باید نگرش خود را تغییر دهند. زوری نمی‌شود نتیجه گرفت، باید برنامه ریزی کرد. تیم هایی چون سوریه کار کرده اند، ما چه کردیم؟

او درباره نبود بازی‌های تدارکاتی نیز اظهار کرد: در حقیقت فدراسیون شرایط مالی خوبی ندارد و همانند کشورهای دیگر نمی‌تواند اردوی برون مرزی یک ماهه بگذارد اما پیشنهاد من این است که از این باخت ها درس بگیریم. گاهی منتقدانی را می‌بینم که خودشان از نظر اخلاقی مشکل دارند. باید قبول کنیم که ما اگر مدالی در آسیا داریم به خاطر نفراتی چون حامد است، حالا این ستاره ها در حال افول هستند و نتیجه نمی‌گیریم. ما کار پایه‌ای نکرده ایم. ان‌شاءالله بازیکنان ما در المپیک سطح بازی ها را ببیند تا خودشان را ارتقا دهند، هرچند که کادر فنی هم تاثیرگذار است. اما بحث من آنجاست که ما ۴ تا ۵ بازیکن پست چهار در این مسابقات داشتیم که روی هم رفته ۱۰ امتیاز نداشتند، واقعا باعث ناراحتی است. مربی باید اردو بگذارد اما ورزشکار هم باید کار کند. واقعا اگر نسل ما المپیکی بود شب تا صبح را تمرین می‌کردند. باید قدر این المپیک را بدانند. به نظرم اگر این نفرات خودشان را تغییر ندهند با این رویه باید ۴۰ درصد تیم تغییر کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز