تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

معرفی کتاب‌های قرآنی در برنامه «ق مثل قلم»

برنامه «ق مثل قلم» قصد دارد به معرفی کتاب‌های مرجع و تخصصی در حوزه مباحث مربوط به علوم قرائت قرآن بپردازد.
کد خبر: ۱۲۶۷۲
به گزارش معاصر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، برنامه «ق مثل قلم» کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی و نویسندگی فاطمه گنجی و با اجرای محمد مطلب روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۹:۴۰ از به روی آنتن می رود.

یادآور می شود، رادیو قرآن در اقدامی به تولید برنامه‌های کوتاه رادیویی با موضوعات قرآنی و معارفی پرداخته و این برنامه‌های کوتاه قرار است برای پخش در اختیار همه شبکه‌های رادیویی قرار گیرد.


تنوع بخشی به ساختارهای تلاوت در برنامه «همخوانی و ترجمه»

در راستای نهضت تولید برنامه های کوتاه در رادیو قرآن برنامه کوتاه «همخوانی و ترجمه» با هدف تنوع بخشی به ساختارهای تلاوت از رادیو قرآن پخش می شود.
این برنامه به جهت تنوع بخشی به ساختارهای تلاوت، از بُعد آموزشی استمرار و تکرار آیات، ترویج فرهنگ جمع خوانی و تاکید بر توجه به مفاهیم همزمان با تلاوت تهیه شده است.
هر جزء از قرآن در ۲۰ قسمت (در مجموع ۶۰۴ قسمت) و هر جزء با صدای یکی از گویندگان برجسته رسانه ملی تقدیم شنوندگان می شود. کل قرآن کریم نیز توسط گروه همخوانی میعاد قم قرائت و در این برنامه پخش می شود.
این برنامه کاری از گروه تلاوت رادیو قرآن است که هر روز ساعت ۱۸:۱۰ به تهیه کنندگی فاطمه قاسم آبادی به روی آنتن می رود.

آغاز پخش سری جدید برنامه «تلاوت من»
سری جدید برنامه «تلاوت من» با کارشناسی استاد صالح اطهری فر دوشنبه شب ها ساعت ۲۰ از رادیو قرآن پخش می شود.
این برنامه با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر تلاوت قرآن کریم که فرصت کسب عنوان در مسابقات را نداشته‌اند به روی آنتن این شبکه رادیویی می‌رود.
این برنامه به لحاظ رویکردی تغییرات خاصی خواهد داشت؛ از آنجایی که در این برنامه تلاوت ها از لحاظ فنی در سطح بالاتری مورد بررسی قرار می گیرد، سطح تلاوت های ارسالی قاریان برتر نیز افزایش یافته اما چنانچه تمایل دارند تلاوت هایشان مورد نقد و بررسی قرار گیرد، میتوانند با رادیو قرآن ارتباط و هماهنگی لازم را برقرار کنند.
در این برنامه، قاریان قرآنی که زیبا قرائت می‌کنند اما به دلیل عدم کسب عنوان در مسابقات و یا هر دلیل دیگر در جامعه و رسانه‌ها مطرح نیستند معرفی و تلاوت آنها پخش می‌شود.
برنامه تلاوت من، کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به کارشناسی صالح اطهری فر از قاریان بین المللی کشور و تهیه‌کنندگی سیدنورالدین دوشنبه شب‌ها، ساعت ۲۰ از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز