تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

۲۵مددجو از سربازی معاف شدند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت که امسال ۲۵ نفر از پسران مشمول خدمت سربازی تحت حمایت این نهاد معاف شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۵۸
به گزارش معاصر و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد مازندران ، ابوالحسن رنجبر افزود که طبق قانون نظام وظیفه ، یکی از فرزندان پسر خانواده های زیر پوشش این نهاد به علت وابستگی فوت سرپرست ویا طلاق همسر وهمچنین در صورتی که تنها فرزند پسر خانواده دارای سه دختر باشد از خدمت سربازی معاف می شوند.

وی گفت که ۱۴ نفر از این مشمولان به علت فوت سرپرست خانواده ، هشت نفر به علت وابستگی طلاق و سه نفر به دلیل داشتن سه خواهر از معافیت خدمت سربازی برخوردار شدند.

رنجبر با اعلام این که ۱۴ نفر از مشمولان معاف شده ساکن روستا و ۱۱ نفر ساکن شهر بودند ، گفت : فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد پس از معافیت سربازی در چرخه توانمندسازی قرار می‌گیرند و از تسهیلات اشتغال بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین گفت که امسال تاکنون ۳۰ نفر از فرزندان پسر خانواده های تحت حمایت کمیته امداد مازندران با صدور گواهی تحت پوشش جهت ادامه خدمت سربازی به نزدیک ترین مکان محل سکونت خود منتقل شده اند.

قائم مقام کمیته امداد مازندران افزود ۴۸ نفر نیز در این مدت از خدمات کاهش تعرفه صدور کارت معافیت بهرمند شده اند.

وی گفت : تمامی خانواده‌های تحت حمایت مستمر و چند خدمتی مشمول این قانون باید مدت ۶ ماه از تاریخ زیر پوشش بودن آنان سپری شده باشد تا با تایید مددکار خانواده از تسهیلات بهره‌مند شوند.

رنجبر افزود : خانواده‌هایی که به‌صورت تک‌خدمتی آنی یا زمان‌دار از خدمات این نهاد بهره‌مند شده باشند ، امکان استفاده از تسهیلات معافیت را ندارند.

کمیته امداد امام خمینی مازندران ۷۶ هزار خانوار را با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز