تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

گوگل به جاسوسی متهم شد

انجمن روابط کار ملی، گوگل را به جاسوسی و اخراج کارکنانی که در اعتراض به سیاست های این شرکت دست داشته اند ، متهم کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۰۷
به گزارش معاصر و به نقل از ورج، کارکنان اخراجی از گوگل افرادی بوده‌اند که اعتراضات مسالمت‌آمیز بر علیه سیاست‌های این شرکت را سازماندهی کرده بودند. تعدادی از این افراد اخراجی شکایاتی را در انجمن ملی روابط کار آمریکا به ثبت رسانده‌اند و موضوع توسط این انجمن علنی شده است.

در صدر این معترضان دو کارمند سابق گوگل به نام‌های لورنس برلند و کاترین اسپایرز قرار دارند که هر دو در اواخر سال ۲۰۱۹ از گوگل اخراج شدند. برلند اعتراض بر علیه همکاری گوگل با شرکت مشاوره‌ای آر آی آی را سازماندهی کرد. این شرکت به علت فعالیت بر علیه تلاش‌های اتحادیه‌های کارمندی و کارگری آمریکا شهرت دارد. اسپایرز هم سازماندهی اعتراضات بر علیه این شرکت در فضای مجازی را بر عهده داشت.

انجمن ملی روابط کار آمریکا در بیانیه خود در این زمینه تصریح کرده که اقدام گوگل در این زمینه غیرقانونی بوده و به معنای انتقام‌گیری است. گوگل با نقض قوانین کار ایالات متحده از کارکنانی که قصد اخراج آنها را داشته جاسوسی کرده تا بر دامنه اتهامات آنها بیفزاید.

انتظار می‌رود رسیدگی قضائی به این شکایات ظرف هفته‌های آینده آغاز شود و در صورت شکست گوگل در دادگاه این شرکت موظف به استخدام مجدد افراد اخراجی و پرداخت حقوق به آنها بابت مدت بیکاری آنهاست.

گوگل پیش از این به علت پرداخت ۹۰ میلیون دلار پول به اندی روبین مدیر ارشد خود بعد از اخراج از این شرکت به علت آزار جنسی ده‌ها کارمند زن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. این اقدام گوگل باعث یک اعتراض عمومی ۲۰ هزار نفری بر علیه این شرکت شد.

تصمیم گوگل برای همکاری با وزارت دفاع آمریکا بر سر یک طرح هوش مصنوعی برای ارتقای قابلیت‌های پهپادهای نظامی پنتاگون به منظور انجام حملات هوایی نیز به اعتراضات گسترده انجامید. در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳۱۰۰ کارمند گوگل با تنظیم دادخواستی آنلاین خواستار تغییر تصمیم گوگل در این زمینه شدند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز