تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

افزایش قیمت مرغ به ۷۲۵۰ تومان

کاهش جوجه‌ریزی توسط مرغداران در ماه‌های اخیر به علت مباحث مربوط به آنفلوآنزای پرندگان موجب کاهش عرضه مرغ به بازار و افزایش قیمت به ۷۲۵۰ تومان در هر کیلوگرم مرغ شده است.
کد خبر: ۱۲۸۵
اخبار معاصر: طی روزهای اخیر قیمت مرغ پس از یک دوره تقریبا طولانی کاهشی، افزایش یافته و در خرده‌فروشی‌ها شهر تهران به بالاتر از 7 هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده است.

قیمت منطقی مرغ براساس نظر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی حدود 7500 تومان اعلام شده است و مرغداران هم بر این اعتقادند که عرضه مرغ با قیمتی کمتر از 7500 تومان برای آنها صرفه اقتصادی ندارد.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت هر کیلو مرغ در میدان عمده فروشی بهمن 6200 تا 6300 تومان و قیمت هر کیلوگرم آن در عرفه‌های میادین سطح شهر تهران 6550 تومان است.

وی  افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 4100 تا 4200 تومان است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه رشد قیمت مرغ در روزهای اخیر به معنای افزایش قیمت نیست، گفت: با رشد قیمت مرغ، این محصول به قیمت واقعی و تمام شده نزدیک‌تر می‌شود و مرغداران ضرر و زیان کمتری را متقبل می‌شوند.

یوسفی تصریح کرد: پس از مطرح شدن مباحث مربوط به آنفلوانزا در مازندران در ماه‌های اخیر مرغداران این منطقه برای جلوگیری از ابتلا مرغ‌هایشان به ویروس آنفلوانزا به کشتار مرغ در وزن پایین و زودتر از معمول پرداختند و همین امر باعث کاهش عرضه مرغ درشت در بازار، که متقاضی بیشتری دارد شد.

وی افزود: این امر سبب شد، در مقطع کوتاه حتی قیمت مرغ درشت نسبت به مرغ سایز هر کیلوگرم 500 تومان گران‌‌تر شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی به دلیل دیگر افزایش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: معمولا اواخر و اوایل هر ماه نقدینگی مردم به دلیل دریافت حقوق بیشتر می‌شود و تقاضا هم افزایش می‌یابد و این امر تا حدودی روی افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار است.

یوسفی تصریح کرد: میزان تولید تغییری نکرده، اما عوامل جانبی تا حدودی موجب افزایش قیمت مرغ شده که البته این افزایش تا دهم ماه جاری ادامه داشت اما در حال حاضر روند متوقف شده و افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده است.

* کاهش عرضه مرغ باعث افزایش قیمت شده است

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه امروز هر کیلوگرم مرغ در خرده‌فروشی‌های شهر تهران افزایش 100 تا 150 تومانی داشته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در واحدهای صنفی خرده فروشی 7250 تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی بیان داشت: پرورش‌دهندگان مرغ به علت مباحث مربوط به آنفلوانزای پرندگان در 2 ماه گذشته میزان جوجه‌ریزی را کاهش دادند و تأثیرات آن هم‌ اکنون در بازار در حال ظاهر شدن است.

وی افزود: کاهش عرضه و افزایش قیمت موقت است و در روزهای آتی به حالت عادی باز می‌گردد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز