تهران ۹.۹۱° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
وزیرخارجه عربستان؛

عربستان از گفتگو میان ایران و آمریکا حمایت می کند

وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در کنفرانس گفت‌وگوی مدیترانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که ریاض از گفت‌وگو میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۸۶۷
به گزارش معاصر و به نقل از العربیه، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در سخنرانی خود در کنفرانس گفت‌وگوی مدیترانه‌ای تاکید کرد که عربستان عملیات ترور را تایید نمیکند و سیاست ترور جزوی از سیاست این کشور نیست.

وی مدعی شد: ایران از شبه نظامیان تروریسم در منطقه حمایت می‌کند و شبه نظامیان وابسته به ایران اقدامات خشونت آمیز در عراق به کار می گیرند.

بن فرحان در ادامه ادعاهای بی سند و مدرک خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که برخی مجموعه های تروریستی وابسته به ایران، عملیاتی در اروپا انجام می‌دهند.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد: عربستان از گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا حمایت می کند اما این تهران است که درهای گفت وگو را می بندد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: باید با نقش تخریبی ایران و حمایت این کشور از تروریسم مقابله کرد و ما امیدواریم که دولت جو بایدن به مقابله با رفتارهای ایران ادامه دهد. ما با تمام دولت‌های آمریکا به منظور ایجاد امنیت در منطقه و جهان همکاری می کنیم.

فیصل بن فرحان گفت: دولت بایدن خواهد دید که عربستان مواضع مثبتی در رابطه با یمن اتخاذ کرده است و این حوثی‌ها هستند که ایجاد راه حل سیاسی در یمن را نمی پذیرند. از طریق گفت‌وگو با دولت بایدن به توافق‌هایی در رابطه با مسائل منطقه خواهیم رسید.

وزیر خارجه سعودی در رابطه با توافقات صلح میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی نیز گفت که این توافقات هیچ ارتباطی با رفتارهای ضدایرانی اسرائیل ندارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز