تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
رسانه های آمریکایی خبر دادند:

اقدام تفرقه‌آمیز ترامپ در روز تحلیف

بنا بر گزارش رسانه آمریکایی، رئیس‌جمهور این کشور در نظر دارد در روز تحلیف بایدن در واشنگتن، برای آخرین بار با پرواز مخصوص ریاست ‌جمهوری عازم فلوریدا شود و در جمع طرفدارانش سخنرانی کند.
کد خبر: ۱۳۰۶۶
به گفته منابع آگاه، «دونالد ترامپ» به دنبال برگزاری وداعی نمایشی در روز ترک کاخ سفید همزمان با مراسم تحلیف «جو بایدن» است. بنابر گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، او قصد دارد روز بیستم ژانویه برای آخرین بار با پرواز «ایر فورس وان» (عنوانی که به هواپیماهای حامل رئیس جمهور آمریکا اطلاق می‌شود) به فلوریدا سفر کند و میزبان تجمعی باشد که به موازات مراسم تحلیف بایدن برگزار خواهد شد.

به نوشته «آلینا ترین» از آکسیوس، اقدام ترامپ می‌تواند لحظه تفرقه‌آمیزی را ایجاد کند، در حالی که رئیس‌جمهور در حال خروج از کاخ سفید در مقابل جمعیتی پر جوش و خروش سخنرانی می‌کند، رئیس‌جمهور در حال ورود در مقابل ناظرانی که فاصله اجتماعی را رعایت کرده‌اند در خارج ساختمان کنگره مشغول ادای سوگند است.

 خبرنگار شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا پیشتر گفته بود که رئیس جمهور آمریکا ممکن است در روز مراسم تحلیف جو بایدن، نامزد حزب دموکرات،‌ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کند. بر اساس گفته خبرنگار ان‌بی‌سی، ترامپ قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و حتی قصدی برای دعوت از وی برای حضور در کاخ سفید ندارد و تصمیم ندارد با وی تماس بگیرد.

قرار است ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا که به احتمال قوی جو بایدن ۷۸ ساله خواهد بود، برگزار شود.

بایدن گفته در مراسم امسال انتظار نمی‌رود جمعیت زیادی از جمله سیاستمداران حضور داشته باشند. وی افزود: در عوض حضور حداقلی را شاهد خواهیم بود و فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت خواهد شد.

به طور سنتی، رئیس‌جمهوری که در حال خروج از کاخ سفید است، از رئیس‌جمهور جدید برای نوشیدن چای در کاخ سفید دعوت می‌کند و بعد هر دو نفر در مراسم تحلیف حاضر می‌شوند. بعد از پایان مراسم، رئیس‌جمهور مستقر کاخ سفید را ترک می‌کند تا دوره ریاست‌جمهوری جدید آغاز شود.

بایدن پیشتر در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» درباره احتمال عدم حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا در مراسم تحلیف خود گفت، حضور ترامپ ارتباط و نفعی برای من ندارد بلکه حضورش در مراسم تحلیف از جهت انتقال قانونمند و صلح آمیز قدرت حائز اهمیت است.

بایدن افزود: عدم حضور ترامپ در مراسم تحلیف ایالات متحده را متوقف نمی‌کند اما این برای وجهه آمریکا در جهان مناسب نیست.

اندکی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (سیزدهم آبان) نتایج اولیه شمارش آراء، پیشتازی ترامپ را رقم زد اما با شمرده شدن آرای دریافت شده به صورت پستی، نتیجه انتخابات به سود جو بایدن تغییر کرد و او از سوی رسانه‌ها به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد.

ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات چندین پرونده شکایت در ایالت‌های تحت منازعه تنظیم کرد و خواستار بازشماری و ابطال بخشی از آرای انتخاباتی شد.

با این حال تقریبا تمامی پرونده‌های شکایت تیم حقوقی ترامپ به خاطر عدم وجود شواهد و مدارک کافی رد شده‌اند و بسیاری از جمهوری‌خواهان و روسای دولت دیگر کشورها پیروزی بایدن را تبریک گفته‌اند.

حتی «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولت ترامپ اعلام کرد هیچ شواهدی از تقلب گسترده که بتواند منتج به تغییر نتیجه انتخابات امسال شده باشد، وجود ندارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز