تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

رمزگذاری چت در پیام رسان ها به ضرر کودکان

کمیسیونر کودکان در انگلیس هشدار داد، پروژه شبکه های اجتماعی برای افزایش رمزگذاری سرویس های پیام رسان ها، کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.
کد خبر: ۱۳۱۸۴
به گزارش معاصر به نقل از پرس اسوسیشن، «آن لانگفیلد» در گزارشی تازه اعلام کرد رمزگذاری سربه سر اجازه نمی دهد افراد دیگری به غیر از دو طرف چت از محتوا با خبر شوند. همین امر اجازه نمی دهد پلتفرم ها محتوا را رصد کنند. از سوی دیگر پلیس نیز نمی تواند اطلاعات و شواهد لازم برای سواستفاده از کودکان را جمع آوری کند.

این گزارش «دسترسی ممنوع است: چگونه رمزگذاری سربه سر ایمنی کودکان در فضای آنلاین را تهدید می کند»، نام دارد و طبق آن از هر ۱۰ کودک ۸تا ۱۷ ساله، ۹ نفر از پیام رسان ها استفاده می کنند. این بدان معنا است که میلیون ها نوجوان و کودک در این کشور در معرض خطر قرار دارند.

به گفته لانگفیلد رمزگذاری پیام رسان ها ردیابی مجرمان و اطلاع رسانی به مراجع قانونی را در موقع نیاز سخت تر می کند.

این بدان معنا است که احتمالا بسیاری از جرائم علیه کودکان مخفی باقی بماند.

همچنین این تحقیق نشان داد بیش از یک سوم کودکان ۸ تا ۱۰ سال و بیش از نصف گروه ۱۱ تا ۱۳ سال برای ثبت نام در پیام رسان ها و استفاده از آنها سن خود را دروغ اعلام کرده اند.

در همین راستا «آن لانگفیلد» از دولت خواسته تا لایحه آسیب های آنلاین را در ۲۰۲۱ ارائه و اقدامات سختگیرانه ای برای تنبیه پلتفرم های خاطی به کار گیرد.

چندی قبل فیس بوک طرح خود برای رمزگذاری کامل ارتباطات در اپلیکیشن مسنجر و دایرکت اینستاگرام را اعلام کرد و همین امر نگرانی ها در انگلیس را افزایش داد. این درحالی است که واتس اپ (دیگر پلتفرم پیام رسان این شرکت) نیز به طور کامل رمزگذاری شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز