تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

چند توصیه وزارت بهداشت برای خرید نان

سخنگوی وزارت بهداشت، درباره نحوه خرید نان از نانوایی در شرایط شیوع کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی چند نکته ببان کرد.
کد خبر: ۱۳۲۲۲
سیما سادات لاری، درباره نحوه خرید نان از نانوایی در شرایط شیوع کرونا، گفت: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها به عنوان یکی از مراکز پرتردد خرید روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین توصیه ما این است که تا حد امکان فردی از خانواده نسبت به خرید نان اقدام کند که دارای بیماری زمینه‌ای مانند سرطان، فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی و تنفسی نباشد.

وی افزود: همچنین ضروری است که از هرگونه خروج سالمندان از منزل به منظور خرید نان ممانعت شود. در عین حال از مردم می‌خواهیم که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به نانوایی نروند و در صورتی که کارکنان شاغل در نانوایی دارای علائم سرماخوردگی هستند، به او و مسئول نانوایی تذکر دهند.

لاری ادامه داد: در طول فرآیند خرید نان حتماً ماسک زده و در صف نانوایی نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری حداقل یک متری اقدام کنید. در عین حال قبل از هرگونه دست زدن به نان حتماً از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. هرگز سفره یا پارچه نان را روی پیشخوان یا میز نانوایی قرار ندهید.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه می‌شود که نان را به صورت کاملاً داغ در پارچه یا سفره قرار داده و ببندید و هرگز از چاقو، کاتر، برس و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید. در هنگام مراجعه به نانوایی از پرداخت هرگونه وجه نقد خودداری کرده و سعی کنید پرداخت وجه به صورت آنلاین و یا از طریق دستگاه کارتخوان و صرفاً توسط خودتان انجام شود.

لاری گفت: همچنین بعد از بازگشت به منزل ابتدا دست‌هایتان را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و یا با مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کنید و سپس نسبت به بسته‌بندی نان‌ها اقدام کنید. دقت کنید در طول فرآیند خرید، پشت سفره یا پارچه نان به نان برخورد نکند و ضروری است که بعد از هر بار خرید، سفره یا پارچه نان شسته شود.

وی همچنین اظهار کرد: لازم به یادآوری است که تنها راه اطمینان از آلوده نبود نان به ویروس کرونا، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز