تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

برخی از باقیمانده‎های میوه یا سبزیجات دارای ارزش غذایی بالایی هستند که باید در مورد دور ریختن آن‎ها تجدیدنظر نمود.
کد خبر: ۱۳۲۳
اخبار معاصر: تمامی اجزای یک میوه اعم از پوست و برگ آن بخشی از میوه هستند که دارای ترکیبات و مواد مغذی سودمندی می‎باشند و می توانند موجب تقویت بدن شما شوند. حتی بسیاری از این قسمت‎ها حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به خود میوه یا سبزیجات می‎باشند.

به گزارش مهر، در ادامه به ۷ مورد از بخش‎های دورریز مواد خوراکی اشاره می‎شود که باید در مورد دور ریختن آن‎ها تجدیدنظر کنید.

برگ‎های کرفس

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

برگ‎های کرفس مملو از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و درشت مغذی‎های فراوانی هستند. هر ۱۰۰ گرم برگ کرفس ۳.۹ گرم فیبر بدن را تامین می‎کند، بعلاوه حاوی مقادیر مناسبی چربی اشباع نشده است. چربی اشباع نشده باعث بهبود سطح کلسترول بدن شده و ریسک بیماری قلبی را کاهش می‎دهد. برگ‎های کرفس منبع قوی منیزیم و کلسیم، و همچنین ویتامین C و E بوده و از اینرو خاصیت آنتی اکسیدانی دارند.

برگ‎های کلم بروکلی

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

کلم بروکلی ماده خوراکی بسیار خوبی است که برگ‎های آن هم حاوی مواد مغذی زیادی می‎باشد. تنها ۳۰ گرم از برگ بروکلی ۹۰ درصد از ویتامین A موردنیاز روزانه بدن را تامین می‎کند. همانطورکه می‎دانید ویتامین A برای افزایش قدرت دید، بهبود سیستم ایمنی و قدرت باروری شما مهم است. این برگ ها همچنین منبع غنی ویتامین C، کلسیم، پروتئین و آهن هستند.

پوست پرتقال

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

پوست پرتقال به همراه لایه سفیدرنگ زیر آن مملو از انواع ویتامین‎ها و مواد مغذی است. پوست خام پرتقال حاوی ۱.۵ گرم پروتئین و منبع غنی پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین، ویتامین C و A می‎باشد. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اکسیدان‎های فلاوونوئید بوده که می‎تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند. همچنین آنتی اکسیدان‎های موجود در آن همچون هیستامین عمل کرده و برای افراد مبتلا به آلرژی و در کل سلامت ریه مفید است.

پوست هندوانه

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

پوست هندوانه دارای مقدار بالای سیترولین می‎باشد، اسید آمینه ایی که باعث بهبود جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می‎شود. همچنین سیترولین موجب کاهش خستگی ماهیچه‎ها شده و افراد می‎توانند مدت طولانی تری ورزش کنند و در عوض کنترل بهتری بر وزن شان داشته باشند.

پوست پیاز

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

پوست پیاز منبع غنی ماده ایی موسوم به کورسیت است که به کاهش فشار خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‎کند. اما بهترین راه مصرف پوست پیاز استفاده از آن در عصاره‎ها، سوپ‎ها و کباب‎ها می‎باشد که قبل از سرو غذا از آن جدا شود. همچنین می‎توان آن را در چای هم خیساند.

پوست انبه

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

پوست انبه حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و همچنین ترکیبات سالم نظیر «منجافرین» است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد توموری است.

پوست موز

تشریح خواص غذایی پوست میوه‌‎ها

درحالیکه پوست موز طعم خوبی ندارد اما مملو از مواد مغذی است. پوست موز منبع غنی از پتاسیم بوده و در مقایسه با بخش میوه دارای فیبر محلول بیشتری است. فیبر محلول موجب کاهش کلسترول شده و در نتیجه به پیشگیری از بیماری قلبی-عروقی، سکته و سرطان کمک می‎کند. پوست موز همچنین حاوی ماه تریپتوفان بوده که باعث افزایش سطح سروتونین بدن و بهبود خلق و خو می‎شود.

انتهای پیام/

منبع: جام جم سرا

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز