تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

چند توصیه برای مراقبت از خود در شبکه های اجتماعی

پلیس فتا اعلام کرد: در شبکه های اجتماعی از خود محافظت کنید و بیش از اندازه اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید.
کد خبر: ۱۳۶۵۰
برخی کلاهبردارن در شبکه‌های اجتماعی از کاربران می‌خواهند که در نظرسنجی آن‌ها شرکت کنند و برنده کارت هدیه رایگان یا کوپن تخفیف شگفت‌انگیزی شوند. در موارد دیگر کلاهبرداران سایبری با پیشنهاد شغل با شرایط شگفت‌انگیز از کاربران می‌خواهند روزمه خود را برایشان ارسال کنند.

در این شرایط اگر فرستنده این پیغام‌ها را نمی‌شناسد، مراقب باشد چه اطلاعاتی را بدستشان می‌سپارد. احتمال دارد با وعده شغل دلخواه و رویایی شما را به وب‌سایت مخرب هدایت کنند یا صرفا بدنبال اطلاعات شخصی شما باشند... د.

برخی دیگر از کلاهبرداران سایبری در شبکه‌های اجتماعی حساب‌های جعلی بر اساس شخصیت‌هایی می‌سازند که وجود خارجی ندارند. آن‌ها شروع به گفتگو با کاربرهای واقعی می‌کنند تا هر چه بیشتر از آن‌ها اطلاعات کسب کنند. این اشخاص حتی می‌توانند با همین حساب‌های جعلی نفرت‌ پراکنی کنند،  مراقب این حساب‌ها و موج‌هایی که سازماندهی می‌کنند باشید. اگر شخص پشت حساب آنلاینی را نمی‌شناسید بسیار محتاط باشید.

مراقب پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند باشید. ممکن است حسابی خود را حساب رسمی یک شرکت معرفی کند، در صورتیکه اینطور نیست! حتی ممکن است آن شرکت وجود خارجی نداشته باشد. یا یک کلاهبردار اینترنتی لینکی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند با عنوان دانلود نسخه کرک شده یک نرم‌افزار بخصوص. یا پستی ببینید با هدف ظاهری تست شخصیت اینکه به کدام بازیگر در مجموعه هری‌پاتر نزدیک هستید و مثال‌هایی از این قبیل.

ممکن است در یک زمان بخصوص مانند مسابقه حساس جام جهانی فوتبال، در شبکه‌های اجتماعی لینکی برای پخش زنده ببینید! ممکن است در صفحه پخش زنده، درخواست اضافه کردن کارت اعتباری‌تان را داشته باشند و... این فایل‌ها و یا لینک‌ها می‌توانند مخرب باشند، احتمال دارد دستگاهتان به بدافزار آلوده شود و اطلاعات حساس و مهم‌تان بسرقت رود. نسبت به پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید هوشیار باشید.

بیش از اندازه اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید. اگر این عادت را کنترل کنید، دیگر نگران این نخواهید بود که اطلاعات حساس، مهم و شخصی را منتشر کرده‌اید.

حساب‌های شبکه‌ اجتماعی را امن کنید. باید مطمئن شوید که فقط شما کنترل حساب‌تان را بدست دارید و خواهید داشت. گزینه های امنیتی‌ای مانند احراز هویت دو عامله با اپلیکیشن به امنیت حسابتان بسیار کمک می‌کند. اگر حساب شبکه‌ی اجتماعی خودهک شود نه فقط خودتان بلکه دوستانتان نیز در خطر قرار می‌گیرند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز