تهران ۲۷.۷۹° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
از چمدان یک مسافر

۱۸۰ هزار دلار ارز قاچاق کشف شد

پلیس در روز چهارشنبه اعلام کرد؛ از چمدان های مسافر تعداد ۱۸۰ هزار دلار ارز قاچاق کشف و ضبط شد و یک متهم، در این ارتباط دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۷
سردار حسین عبدی فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: در راستای کنترل بار مسافران پروازهای خارجی با هدف مقابله با مخلان اقتصادی و پیشگیری از خروج ارز قاچاق از کشور، ماموران پلیس فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به بار یکی از مسافران مشکوک و آن را بازررسی کردند.

وی افزود:در بازرسی فنی و تخصصی از چمدان های مسافر تعداد ۱۸۰ هزار دلار ارز قاچاق کشف و ضبط شد.  یک متهم، در این ارتباط دستگیر شد و  کارشناسان ارزش دلارهای کشف شده را بیش از ۴۸ میلیارد ریال برآورد کرده اند که به همراه متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۶ میلیاردی ماهی قاچاق 

سرهنگ سیدغلامرضا حسین فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان استان هرمزگان از کشف ۴ تن ماهی و خرچنگ قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت:در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران مستقر در ایست و بازرسی "لاورچهو" در اجرای طرح نصر در حین کنترل و بازرسی خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون یخچال دار مشکوک شده و برای بررسی بیشتر دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی دقیق از خودرو ۴ تن ماهی مخلوط و خرچنگ فاقد هر گونه مجوز بهداشتی و حمل را کشف کردند. ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است و در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف محموله احشام قاچاق 

سرهنگ مهدی افشاری رییس پلیس امنیت اقتصادی استان البرز از توقیف دو دستگاه خودرو کامیون حامل ۴۱ راس گوساله قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در آزاد راه "تهران –کرج" خبر داد و گفت: ماموران این پلس در حین ماموریت در آزاد راه تهران- کرج در محدوده "پل حصارک" به ۲ دستگاه خودرو کامیون حامل احشام مشکوک شدند.

وی افزود: بلافاصله ماموران دستور توقف خودروها را صادر کرده و پس از توقف در بازرسی از آن ها ۴۱ راس گوساله قاچاق، که فاقد مجوز دامپزشکی و مدارک قانونی بوده را کشف کردند.  کارشناسان ارزش احشام کشف شده را چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند و محموله توقیف شده نیزتحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی شد.

کشف ۲۰۶ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و کرمان یک سوداگر مرگ دستگیر و ۲۰۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد. با دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر قصد دارد با استفاده از خودروی وانت مقادیری تریاک از قاچاقچیان  شرق کشور تهیه و به شهر تهران انتقال دهد. بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه  پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم قصد دارد قبل از انتقال محموله به تهران آن را  در مخفیگاهش واقع در استان "کرمان"  پنهان کرده تا در فرصت مناسب دیگری به شهر تهران انتقال دهد.  

با تکمیل رصدهای اطلاعاتی نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران  به "استان  کرمان" اعزام و با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان موفق شدند مخفیگاه متهم را  در آن استان شناسایی و تردد متهم را تحت مراقبت های ویژه قرار  دهند.

مراقبت های ویژه پلیسی از مخفیگاه  متهم ادامه داشت تا اینکه روز گذشته در یک عملیات منسجم و مشترک وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از خودروی آن که در مخفیگاه مستقر بود  ۲۰۶ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

متهم پس از دستگیری به مقر پلیس  در استان کرمان منتقل  و پس از  تحقیقات پلیسی برای  سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

عاملان برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان دستگیر شدند

سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری عاملان برداشت غیرمجاز از کارت بانکی شهروندان با اسکیمر خبر داد و گفت: شهروندان مراقب سرقت اطلاعات کارت بانکی خود توسط کلاهبرداران باشند.

وی افزود: شخصی با مراجعه به این پلیس اظهار کرد که مبالغی به صورت غیرمجاز از وی برداشت شده و با ارائه مرجوعه قضایی درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.  پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده ابتدایی تشکیل شده و به صورت ویژه در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت. در بررسی پرینت حساب بانکی شاکی، مشخص شد مبلغ ۵۰ میلیون ریال از طریق اسکیمر(کپی غیرمجاز از کارت بانکی) از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت صورت گرفته است.

سرهنگ حسنوند گفت: با انجام اقدامات تخصصی هویت متهم کشف و پس از بررسی‌های فنی محل فعالیت وی شناسایی شد که پس از هماهنگی با مقام قضایی و طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم ردیف اول دستگیر شده و برای ادامه تحقیقات در اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. در ادامه تحقیقات از متهم، وی در اظهارات خود ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس مواجه شدن با مستندات و ادله به دست آمده از وی، لب به اعتراف گشوده  و هم‌دست دیگرش را معرفی کرد.

وی افزود: پس از کشف هویت متهم ردیف دوم با هماهنگی با مرجع قضایی، ماموران پلیس فتا طی یک عملیات ضربتی متهم را که متصدی کیوسک مواد غذایی بود، در حال ارتکاب جرم و تهیه کپی غیرمجاز از کارت‌های بانکی شهروندان دستگیر کرده و از وی یک عدد دستگاه اسکیمر و کارت خوان نیز کشف و ضبط شد.  

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌ تجهیزات کشف شده از متهمان، کارشناسان پلیس فتا موفق به استخراج  اطلاعات مربوط به ۱۵۵۱ کارت بانکی اسکیم شده از شهروندان شدند. متهمان به همراه پرونده به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی معرفی شدند.

انتقام جویی پسر عمو از شاکیه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل مزاحمت اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با ساخت پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکیه شده بود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس درتشریح این پرونده قضایی به خبرنگار ما گفت: در پی مراجعه جوانی به پلیس فتا مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و درج شماره وی درصفحه مورد نظر، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویرخصوصی شاکی بهمراه شماره تلفن وی نموده که این موضوع سبب هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت‌ برای شاکیه شده است.

این مقام مسئول ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کاراگاهان پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات بدست آمده متهم که پسرعمو شاکی بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی بیان داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه جرم انتسابی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه‌ با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف و در ادامه گفت: صفحه اینستاگرامی منتسب به وی بوده و اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکیه در فضای مجازی به قصد انتقام و آزار و اذیت وی کرده است.

این مقام سایبری به کاربران هشدار داد و گفت: انتشار فیلم و تصاویر خصوصی دیگران، بدون رضایت آن‌ها، اغلب موجب هتک حرمت افراد شده است و این موضوع برابر قانون جرم است و قانون گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز