تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

چرا پرستاران ایرانی مهاجرت می کنند؟

قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در ارتباط با انگیزه پرستاران برای مهاجرت به خارج از کشور گفت: بی توجهی به مطالبات پرستاران سبب سلب انگیزه آنان می‌شود و در برخی موارد این بی توجهی‌ها حتی سبب مهاجرت پرستاران می‌شود که در بلند مدت باعث تشدید بحران کمبود پرستار در کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۰
به گزارش معاصر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، عبدالله صفری، گفت: فشار کاری شدید پرستاران هم از نظر جسمی و هم روحی روانی آنان را به سمت خستگی و فرسودگی زیادی برده است بنابراین لازم است هر چه زودتر با ورود نیروهای تازه نفس و جایگزین از این فشار کاری کاسته شود.

وی افزود: افزایش نیروی پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی با بهبود کیفیت خدمات، افزایش رضایت بیماران و کاهش عوارض و مرگ و میر بیماری‌ها به خصوص کرونا ارتباط مستقیم دارد و حتماً باید هر چه سریع‌تر با شناسایی عوامل کمبود پرستار و جذب نیرو، گام مؤثری در جهت بقای پرستاران و بیماران برداشته شود.

صفری درباره مطالبات پرستاران، گفت: قوانین زیادی برای تأمین مطالبات پرستاران تصویب شده است اما اجرای آنها از همان ابتدا با فراز و نشیب‌های متعدد روبرو بوده و هنوز آن طور که باید و شاید به مسائل و مشکلات مربوط به حیطه پرستاری رسیدگی نشده است. پرستاران مطالبه‌‎ای جز رفع موانع خدمتی و اجرای قوانینی که تصویب شده ندارد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور افزود: بی توجهی به مطالبات پرستاران سبب سلب انگیزه آنان می‌شود و آرامش خیال آنان را برای خدمت خالصانه می‌گیرد و در برخی موارد این بی توجهی‌ها حتی سبب مهاجرت پرستاران می‌شود که در بلند مدت باعث تشدید بحران کمبود پرستار در کشور می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز