تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
استاندار گلستان گفت:

مقدمات ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: استان گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی برخوردار است. دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل برای استان گلستان و کشور است که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۶
هادی حق‌شناس در دیدار مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان اظهارکرد: استان گلستان از آثار گرانقدر و با ارزشی در حوزه‌های میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی نظیر دیوار بزرگ گرگان، میراث جهانی گنبد قابوس، جنگل‌های هیرکانی و غیره برخوردار است که گواهی بر غنای تاریخی استان و کشور است و باید بیشتر معرفی شود.

وی افزود: برای تبلیغ بیشتر ظرفیت‌های استان، اداره کل میراث فرهنگی در حال تهیه و تدوین بسته‌های گردشگری متنوع برای ارائه به مسافران و گردشگران است.

حق شناس ادامه داد: برخی موقوفات در بناهای تاریخی وجود دارد که خوشبختانه برای در اختیار عموم قرار گرفتند، این بناها همکاری خوبی را بین اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف شاهد هستیم.

استاندار گلستان بیان کرد: خوشبختانه مسئولان اوقاف و امورخیریه برای مرمت بناها و بقاع متبرکه تاریخی استان گلستان اعتبارات خوبی را در نظر گرفته اند.

وی اضافه کرد: ارتباط فرهنگی بسیار غنی نظیر وجود آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن بین مردم استان و کشورهای همسایه وجود دارد که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای گسترش و توسعه گردشگری و جذب مسافر از کشورهای همسایه به استان باشد.

حق شناس گفت: امیدواریم با اخبار خوبی که در حوزه واکسن کرونا منتشر شده، شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم و گردشگری هم از این شرایط سخت عبور کند.

وی ادامه داد: دیوار تاریخی گرگان یکی از ظرفیت‌های بی بدیل برای استان گلستان و کشور بوده که برای تهیه پرونده ثبت جهانی آن قدم‌های خوبی برداشته شده است.

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اظهارکرد: تجاری سازی، بازاریابی و تبلیغات موضوع بسیار مهمی در حوزه صنایع دستی و گردشگری است که متأسفانه مغفول مانده و باید به آن پرداخته شود.

احمد تجری افزود: سند تجاری سازی محصولات صنایع دستی استان با محوریت چهار محصول شاخص در مراحل پایانی تدوین است.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۹۹ حدود ۲۰ مرکز تخصصی و خلاق صنایع دستی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

تجری گفت: بوم گردی ظرفیت منحصر به فرد استان گلستان است که برنامه ریزی بهره برداری از ۵۰ اقامتگاه بوم گردی تا پایان سال جاری در روستاهای استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال جاری جشنواره بین المللی فرهنگی اقوام که یکی از برنامه‌های فاخر فرهنگی کشور است، به صورت کامل و جامع و با تاکید بر تولید محتوا از دوره‌های گذشته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

تجری بیان کرد: زیرساخت‌های موزه میراث روستایی گلستان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و محوری استان گلستان در حال ایجاد است و تلاش می‌کنیم فاز اول آن را تا پایان سال مالی آینده به بهره برداری برسانیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز