تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
در این روزهای کرونایی مراقب کلیه‌ها باشیم

چگونه باید از کلیه ها محافظت کرد؟

حفظ سلامت کلیه ها برای برخورداری از وضعیت جسمی مطلوب ضرورت دارد. درصورتیکه کلیه ها از سلامت برخودار نباشند، زندگی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، لازم است افراد به سلامت کلیه های خود اهمیت بدهند.
کد خبر: ۱۳۹۱۸
حفظ سلامت کلیه ها برای برخورداری از وضعیت جسمی مطلوب ضرورت دارد. به همین دلیل در افرادی که یکی از کلیه های خود را از دست داده اند، حفظ وضعیت کلی سلامت آسان نیست. در این شرایط فرد به انجام دیالیز نیاز پیدا می کند.

درصورتیکه کلیه ها از سلامت برخودار نباشند، زندگی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، لازم است افراد به سلامت کلیه های خود دقت داشته باشند تا کلیه ها نیز بتوانند از سلامت بدن مراقبت کنند.

سایت pledgetimes در مطلبی به نکاتی اشاره کرده که رعایت آنها در حفظ سلامت کلیه ها حائز اهمیت است:

داشتن فعالیت بدنی و برخورداری از تناسب اندام: با برخورداری از وزن ایده آل فشار خون را می توان تحت کنترل قرار داد. شاخص توده بدنی بهترین فاکتور در کنترل وزن و حفظ سلامت است. برای داشتن جسمی سالم لازم است روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشیم. همچنین برخورداری از سیستم ایمنی مطلوب به حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به انواع بسیاری از بیماریها کمک میکند.

حفظ رطوبت بدن: مصرف میزان کافی از مایعات کمک میکند تا کلیه عملکرد مطلوب خود را داشته باشد. همچنین لازم است در کنار مصرف آب کافی از خوردن سبزیجات و میوه ها غافل نبود. هرچند توجه به این نکته اهمیت دارد که زیاده روی در مصرف مایعات توصیه نمیشود؛ زیرا فرد را در معرض ابتلا به عارضه هیپوناترمی قرار میدهد که علت آن دفع مقادیر زیاد یون های سدیم بیش از دفع آب بدن است.

رعایت رژیم غذایی سالم: رعایت رژیم غذایی متعادل تمام مواد مغذی لازم برای عملکرد صحیح را در اختیار بدن قرار می دهد. لازم است از مصرف مواد غذایی شور خودداری کرده و مصرف غذاهای چرب را به حداقل رساند. رعایت رژیم غذایی سالم به حفظ وزن ایده آل، بهبود سیستم ایمنی، کنترل فشار خون و پیشگیری از دیابت و بیماریهای قلبی کمک میکند.

کنترل فشار خون: یکی از عادات سالم، کنترل فشار خون در فاصله زمانی مشخص است. هر نوع نارسایی در مراحل اولیه قابل تشخیص و قابل درمان است. فشار خون بالا دلیل حمله قلبی و سکته مغزی است. همچنین می تواند باعث بیماری کلیه شود.

خودداری از استعمال دخانیات: استعمال سیگار دلیل بسیاری از مشکلات جسمی است که سرطان کلیه یکی از آنهاست. استعمال سیگار با کند ساختن جریان خون، بر کلیه ها اثر میگذارد. همچنین استعمال سیگار و مصرف مواد الکلی فشار خون را افزایش داده و عامل اصلی بیماری کلیوی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کلیه محافظت سلامت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز