تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
حجت الاسلام علیرضا سلیمی تذکر داد:

حذف امکان کاندیداتوری فرماندهان نظامی در شأن مجلس نیست

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) گفت: که طرح پیشنهاد حذف امکان کاندیداتوری فرماندهان نظامی در انتخابات ریاست جمهوری با شأن مجلس شورای اسلامی سازگاری ندارد، بر اساس اصل (۲۰) قانون اساسی همه افراد آزاد هستند برای مناصب فعالیت کنند و نباید آزادی آنها سلب شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۷
حجت الاسلام علیرضا سلیمی در تذکری مستند به ماده ۲۲ بند ۱۱ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و در زمان پیشنهاد یکی از نمایندگان برای حذف امکان داوطلبی فرماندهان نیروهای مسلح در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی پیشنهادات با شأن مجلس سازگاری ندارد، بر اساس اصل (۲۰) قانون اساسی همه افراد آزاد هستند برای مناصب فعالیت کنند و نباید آزادی آنها سلب شود.

وی ادامه داد: کسانی به این موضوع دامن می‌زنند که سابقه نظامی بیشتری از دیگران دارند.  لیست بلند بالایی از افرادی که قبلاً نظامی بودند در دولت فعلی هستند. باید یک تسبیح دست گرفت و آن‌ها را شمرد. اینها که می‌گویند از غرب الگو می‌گیرند در آمریکا جان مک کین که رقیب ترامپ بود نظامی است، او استعفا داد و در انتخابات شرکت کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند کسی که نظامی است؛ یعنی در حال حاضر نظامی است و نمی‌تواند در انتخابات ثبت‌نام کند اما کسی که قبلا نظامی بوده منعی ندارد. آقای لاریجانی که قبلا اینجا رئیس مجلس بود پاسدار بود و کاندیدای ریاست جمهوری شده بود چطور آن موقع مهر سکوت بر لب داشتند آیا یادشان نبود؟ بعضی از مباحثی که این دوستان مطرح می‌کنند عجیب و غریب است. چرا در اینگونه موارد دوستان خیلی راحت از کنار مساله عبور می‌کنند؟ خواهشم این است که مغلطه نکنند.
 محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به  این تذکر اظهار کرد: نمایندگان آزاد هستند پیشنهاداتشان را بدهند همان طور که شما آزاد هستید نظرتان را بگویید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز