تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

اروپایی ها رفتار و سیاست‌ دو گانه‌ای را پیش گرفتند

ابراهیم عزیزی، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا اظهار کرد: پارلمان اروپا دارای برخوردهای متضاد و دوگانه ای است که هیچ انطباقی با شعارهایش ندارد.
کد خبر: ۱۴۰۰۵
ابراهیم عزیزی، افزود: اگر حقوق بشر موضوع مهمی است چرا فقط آن را برای تروریست ها و قاتلان و دشمنان ملت ما لحاظ می کنند؟ چطور وقتی شهید فخری زاده ترور شد پارلمان اروپا تنها به یک اظهار تاسف اکتفا کرد اما در مقابل اعدام کسانی که منافع ملی و امنیت کشور را مورد خدشه قرار می دهند، بیانیه صادر می کنند. این نوع رفتارهای اروپایی ها نشان دهنده رفتارهای متناقض و متضاد آنها است که هیچ گاه در عمل به وعده هایشان صادق نبودند.

عزیزی یادآور شد اروپایی ها استقلال فکری و سیاسی ندارند، در حقوق بشر هم هر چه به آنها دیکته و بیان می کنند و در مواضع فکری و سیاسی شان نیز متکی به دیگری هستند؛ پس نباید زیاد به آنها خرده گرفت. پشت صحنه اقدامات اروپایی ها آمریکاست. در موضوع حقوق بشر اروپایی ها آنچه آمریکا می گوید را بیان می کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این پرسش که چرا اروپایی ها در برابر نسل کشی مسلمانان، جنایات بی شرمانه داعش و تضییع حقوق فلسطینی ها سکوت کرده اند، افزود: زمانی که داعش سر مردم سوریه را می برید چرا اروپایی ها اقدامی انجام نداده و با نسل کشی ها مقابله نکرده و جریان های حقوق بشری راه نینداختند. وقتی پلیس آمریکا جرج فلوید فرد سیاهپوست را به آن شکل فجیح کشت چرا اروپایی ها دم از حقوق بشر نزدند؟ اینها همه نشان دهنده سیاست های متضاد، دوگانه و نبود صداقت در اروپایی ها است.

عزیزی در پایان گفت: اروپایی ها رویکردی که از کدخدای خود می گیرند را بیان می کنند. ما نیز بر اساس منافع ملی و امنیت ملی عمل کرده و جایگاهی برای این نوع اظهارنظرها قائل نیستیم.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز