تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۳.۷۹°
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد:

دانشگاه آزاد و پیام نور ادغام شود

نماینده مردم بناب در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه)مجلس پیشنهاد کرد: دانشگاه آزاد، آزاد بوده و آزادتر شده است. برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد آن را با دانشگاه پیام نور ادغام کنید.
کد خبر: ۱۴۱۰۱
محمد باقری در تذکری در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد، آزاد بوده و آزادتر شده است. هیات علمی و کارکنان برخی واحدهای دانشگاه آزاد به خاطر تعلل مدیران ارشد این مجموعه نمی‌توانند حقوق دریافت کنند. سه ماه است حقوق آنها پرداخت نشده و چهار سال است حقوق حق‌التدریسی‌ها و پایان‌نامه‌های اساتید تسویه نشده است. اگر دانشگاه آزاد را در نیابید و به آن توجه نکنید و از اعضای هیات علمی و کارکنان آن دفاع نکنید، در چند روز آینده باید شاهد تجمع دانشگاهیان جلوی مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی خطاب به تهرانچی رییس دانشگاه آزاد گفت: جناب آقای تهرانچی مثل سال‌های گذشته حقوق و مزایای هیات علمی و کارکنان خودتان را از مرکز پرداخت کنید. چرا باید شما حقوق‌تان را سر ماه دریافت کنید ولی کارکنان برخی واحدها هنوز حقوق آبان‌ماه را نگرفته باشند؟ آیا اینها خانواده ندارند؟ آیا هیات علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دیگر فرق می‌کند؟ چرا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ دولتی سر ماه حقوق بگیرند ولی دانشگاه آزاد بعد از سه ماه نمی‌تواند حقوق کارکنان و هیات علمی را پرداخت کند؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه دارد: پیشنهاد مشخص این است که برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد آن را با دانشگاه پیام نور ادغام کنید تا یک دانشگاه نیمه دولتی با رویکرد جدید شروع به فعالیت کند وگرنه دانشگاه آزاد در ماه‌های آینده با مشکلات شدیدی مواجه خواهد شد.

باقری در تذکری به وزیر نیرو نیز گفت: شهرستان بناب در سال‌های آینده تنش آبی شدیدی خواهد داشت. هم آب شرب شهرستان بناب و هم آب کشاورزی و صنعتی با تنش مواجه شده است لذا باید برنامه دقیقی داشته باشید تا تنش آبی در این شهرستان را کم کنید.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز