تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
فرانس 24 گزارش کرد:

3 صلح‌بان سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی کشته شدند

بعد از حمله به نیروهای سازمان ملل و نیروهای دفاع ملی و امنیتی آفریقای مرکزی، سازمان ملل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه صلح‌بان از بروندی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۴۳۴۰
سازمان ملل اعلام کرد سه نیروی حافظ صلح این سازمان به دست افراد مسلح ناشناس در جمهوری آفریقای مرکزی کشته شدند. این اتفاق بعد از آن رخ داده که یک گروه شورشی آتش‌بس را متوقف و اعلام کرد به پیشروی به سمت پایتخت ادامه می‌دهد.

به گزارش «فرانس ۲۴»، بعد از حمله به نیروهای سازمان ملل و نیروهای دفاع ملی و امنیتی آفریقای مرکزی، سازمان ملل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سه صلح‌بان از بروندی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

«استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حمله اخیر را به شدت محکوم کرد و از مقامات کشور جمهوری آفریقای مرکزی خواست درباره این حملات «شنیع» تحقیق کنند. وی همچنین گفت حملات علیه صلح‌بانان سازمان ملل ممکن است جنایت جنگی محسوب شود.

این حمله در حالی رخ داده که آفریقای مرکزی برای برگزاری انتخابات عمومی آماده می‌شود. در آستانه انتخابات، «فوستن-آرکانژ توادرا» رئیس جمهور ۶۳ ساله این کشور، «فرانسوا بوزیزه» رئیس‌جمهور پیشین را به طراحی کودتا علیه خود متهم کرده است. بوزیزه که تحت تحریم سازمان ملل قرار دارد و از شرکت در انتخابات منع شده، این اتهامات را رد کرده است.

روز سه‌شنبه یک گروه شبه‌نظامی چهارمین شهر بزرگ این کشور را برای مدت کوتاهی تصرف کرد که بعد از آن نیروهای امنیتی تحت حمایت صلح‌بانان سازمان ملل توانستند این شهر را پس بگیرند.

روسیه هم که اخیراً یک توافق همکاری نظامی با دولت توادرا امضا کرده دستکم ۳۰۰ مربی نظامی را برای تقویت نیروهای آفریقای مرکزی به این کشور اعزام کرده است.

بنابر این گزارش، انتخابات روز یکشنبه آزمون مهمی برای توانایی جمهوری آفریقای مرکزی در بازیابی ثبات تلقی می‌شود. اما نگرانی‌هایی درباره میزان مشارکت مردم تحت تاثیر ارعاب و خشونت و در نتیجه تحت شعاع قرار گرفتن مشروعیت رئیس‌جمهوری بعدی و ۱۴۰ کرسی قانون‎گذاری این کشور وجود دارد.

این کشور آفریقایی که از لحاظ مواد معدنی غنی است، در رتبه دوم فقیرترین کشورهای جهان به لحاظ شاخص توسعه انسانی قرار دارد و از ۶۰ سال قبل که استقلال خود را به دست آورد، وضعیتی بی‌ثبات داشته است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز